vraag over MVVS 26

Ik heb nog een MVVS 26 waar ik weer wat mee wil gaan doen. (bouwproject van de winter).
Ik heb de ontsteking van het eerste type waar je een 2 cel lipo op kan aansluiten.

Ik heb hem vandaag tevoorschijn gehaald en de ontsteking aangesloten. Ik heb er om te proberen een pakketje van 5 nimah accu's opgezet en als ik dit doe komt er 1 vonk en begint het ledje te knipperen.

Als ik nu de propeller rond draai komt er geen vonk meer. Zou toch moeten volgens mij?

Is 5 cellen te weinig? (op de ontsteking staat 6-8,4 volt)

Doe ik wat anders verkeerd?

Frank.

Ik heb hem vandaag tevoorschijn gehaald en de ontsteking aangesloten. Ik heb er om te proberen een pakketje van 5 nimah accu's opgezet en als ik dit doe komt er 1 vonk en begint het ledje te knipperen.

.

Lees eerst maar eens goed de gebruiks aanwijzing voor je hem kapot probeert .

Mvg Johan

MVVS Petrol ENGLISH

Power requirements of ICU ignitions:
The ICU L and S ignition systems require a minimum of 6.5, and up to 8.4 volts for proper operation. It is recommended to use either a 6-cell, 7.2-volt Ni-Cd/Ni-MH battery or a 2-cell, 7.4-volt Li-Po (lithium-polymer) battery as the power source for these ignitions. A Capacity rating of 1200mAh will last for about two hours flight (8x 15 minutes). The version two L- and S- ignitions will test for 6.5 Volts minimum, but unlike version one which need 6 cell NiMH packs, will keep running at the lower voltages of 5-cell NiMH packs.
The ICU P systems require 9.5 Volts to 13 Volts for proper operation. It is recommended to use either a 9-cell, 10.8-volt Ni-Cd/Ni-MH battery or a 3-cell, 11.1-volt Li-Po (lithium-polymer) battery as the power source for these ignitions. It will also take 4 cells A123

http://mvvs.nl/Manuals/ICU-L_E2.0.pdf

Welk type ontsteking zit er op?

Wat ik kan vinden in de "operating instructions"

"check the spark: put de plug into de cable end and by turning the engine you'll see the neccessary spark.

Bij mij niet dus,

Frank.

Is het niet makkelijker (en lichter) om een 2S LiPo te gebruiken?
Deze zijn op het veld ook weer zo vol te laden, wegen minder, goedkoper etc. etc. .

Ik ga een inmiddels aan elkaar gesoldeerd 6 cel pakketje gebruiken voor het laten proefdraaien van de motor. Later in het vliegtuig weet ik nog niet wat ik doe.

Pakketje zit aan de lader, straks nog maar eens proberen,

Frank.

En er zijn vonken!! Als ik nu de ontsteking aanzet gaat het ledje even branden en daarna uit. Als ik nu de motor ronddraai heb ik vonken.

Eerst maar eens een deugdelijke proefopstelling maken.

Frank.

Pé is ook lid van MBF, pe reivers. Zoek maar eens op berichten/discussies met MVVS in de titel (kan met uitgebreide zoekfunctie, rechtermuisklikkeren op gewone zoek, vervolgens openen in nieuw venster selecteren).

Mvvs 26

Ik heb ruim twee jaar met een MVVS 26 gevlogen en gesleept.
De ontsteking heeft zes cellen nodig.
STARTEN:
- chock dicht, ontsteking aan, aanwerpen tot de motor reageert
- chock open en na 'n paar slagen loopt de motor.

Ik heb een vraag over de lengte van een uitlaat.Ik heb de vraag ook bij Krumscheid gesteld maar hier geen antwoord op gekregen. Ik heb een krumscheid bocht en 4 kamerdemper geschikt tot 35 cc.

Ik wil de bocht verlengen met een flexibel gedeelte. Hoe lang moet de bocht ongeveer worden tot de demper?

Ik heb ruim twee jaar met een MVVS 26 gevlogen en gesleept.
De ontsteking heeft zes cellen nodig.
STARTEN:
- chock dicht, ontsteking aan, aanwerpen tot de motor reageert
- chock open en na 'n paar slagen loopt de motor.

MVVS heeft in de loop der jaren diverse verschillende ontstekingen gebruikt, kijk uit met het voltage, aantal cellen wat op de ene ontsteking kan kan op de andere absoluut niet!!!!!!
Te hoog voltage betekent direct het einde van de vonkendoos. Vervanging kan lastig zijn.

Eventuele conversie naar RCEXL ontsteking

Evolution 26II GT Ignition to RCEXL

Groet Hans

Frank,
Op de vraag: Ik wil de bocht verlengen met een flexibel gedeelte. Hoe lang moet de bocht ongeveer worden tot de demper?

Bij een expansie uitlaat is de afstand van zuiger tot reflectieschot in demper van belang voor het vermogen. Bij een vierkamer demper is deze afstand niet van groot belang.

Zie ook: MVVS 26ccm Benziner [Archiv] - RC-Network

Groet Hans

Ik heb een flexibel stuk aan een bocht gesoldeerd, dit ging best wel goed met een gewone hobbybrander met een butaan/propaan mengsel.

Echter heb ik gemerkt dat er minuscule gaatjes in het flexibele stuk zitten, is dit normaal?

Frank.

Back