vraag over paypal

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door p@ul, 24 jul 2011.

  1. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    Beste modelbouwers

    Omdat hier vast veel mensen zitten die ook online bestellen hier even een vraagje. (ik heb ook al naar paypal gemaild maar kreeg een vaag antwoord)

    Pas bestelde ik wat en dat werd een uitgestelde bankbetaling omdat het boven een bepaald bedrag kwam en ik geen geld op mijn paypal rekening zelf had staan.

    Is dit te voorkomen door eerst geld op mijn paypal rekening te zetten en dan te betalen, zodat paypal het niet eerst van mijn bankrekening moet halen.

    alvast bedankt.
    mvg paul
     
  2. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ja, dat is het beste. Maar bedenk wel dat de overschrijving van jouw bankrekening naar PayPal enkele dagen kan duren. Het is natuurlijk het verstandigst eerst je eigen saldo te controleren alvorens te bestellen. :? ;)

    Overigens is PayPal ook een gewone bank (sinds een paar jaar, gevestigd in Luxemburg).
     
  3. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    Ik eerst t dat het gewoon de bedoeling was dat paypal het van je rekening zou halen.

    Ik las inderdaad dat het overschrijven van je eigen bank naar paypal 4 dagen duurt maar dat is beter dan een uitgestelde bankbetaling van bijna 2 weken.

    bedankt
    grtz paul
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2011
  4. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Je kan je Paypal rekening toch direct koppelen aan je bankrekening? Dan hoef je helemaal geen tegoed bij Paypal te hebben, op het moment dat je een betaling doet wordt het vrijwel gelijk van je bankrekening afgeschreven. Op die manier heb ik zaken altijd in een paar dagen in huis, en naar wat ik ervan merk krijgt de verkoper vrijwel direct al een betalingsmelding van Paypal.

    Groet,

    Ad Bakker

    EDIT, die 4 dagen lijken me overdreven. Ik heb led's vanuit Duitsland meestal binnen 4 of 5 dage na bestelling in huis.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2011
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als je sneller wilt betalen met paypal kun je ook een creditcard koppelen aan je account..

    Of met creditcard betalen uiteraard..
    Mocht je geen CC hebben, ik kreeg deze tip pas geleden ook hier op het forum.

    Kijk eens op...https://www.3vcash.nl/
     
  6. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975

    Mijn paypal staat ook gekoppeld aan mijn ing rekening.

    Maar als ik een bestelling doe van 15 euro word het gelijk betaald
    en als ik een bestelling doe van 36 euro dan word het een uitgestelde betaling.

    (alle twee de keren zonder gelkd op de paypal rekening)

    grtz
     
  7. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    De uitgestelde betaling betreft een verificatie tussen jouw bank en PayPal. Omdat er een aantal dagen tussen de transactie kan zitten en je waarschijnlijk nog geen geverifieerd gebruiker bent, wordt eerst een procedure uitgevoerd om zeker te weten dat de betaling accoord is bevonden door jouw eigen bank. Een credit card (of andere secundaire rekening!) kan deze procedure bespoedigen maar geeft zeker geen garanties. :nooo:

    Hoe kun je dit voorkomen? Zorg dat je gecontroleerd gebruiker wordt. :teacher:
    De procedure staat ergens op de site van PayPal. Er wordt een bedrag van een paar cent van je rekening afgeschreven. Dit komt op je afschrift, samen met een controlecode. Deze code moet je ter bevestiging invullen. Daarna ben je gecontroleerd gebruiker en komen de verstuur- en opnamelimieten te vervallen. :D
     
  8. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    uitgestelde betaling gebeurt bij grote bedragen en vooral bij leden welke pas kort lid zijn.
    Dit doen ze om zeker te zijn dat jouw bankrekening voldoende saldo heeft.
    Als je een paar keer geen geld op je rekening had terwijl paypal wel wou afboeken ervan krijg je dit ook.
     
  9. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik kan dat alleen maar bevestigen. Betalingen zijn bij mij dikwijls minutenkwesties. Net nog even een paar nagekeken, bedragen varierend tussen 50 en 400 € in het afgelopen jaar, nooit problemen gehad. Maar een paar jaar geleden heb ik bovengenoemde procedure een keer doorlopen, voor zover ik me kan herinneren.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  11. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Helemaal waar. Ik gebruik PayPal al sinds het bestaan (toen nog alleen mogelijk via Credit Card). Als geverifieerd gebruiker is zelfs het wisselen van bankrekening of credit card geen enkel probleem. Nog nooit één melding van controle of vertraging gehad. Snel, simpel en veilig (tot nu toe op honderden transacties 2x kopersbescherming aan moeten spreken en gelijk gekregen).
     
  12. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    maar.
    ik ben een gecontroleerd lid en toch is het een uigestelde betaling als ik een bestelling doe.

    ik doe de volgende keer wel eerst geld op de paypalrekening zelf zetten en dan kijk ik wel of het dan een directe betaling is.

    grtz paul
     
  13. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Paypal gebruikt een machtiging om geld van jouw rekening af te schrijven. Is het misschien ooit voorgekomen dat er een stornering is geweest? Stornering = de machtiging ketst af wegens te weinig saldo op de bankrekening of omdat rekeninghouder om terugstorting verzoekt.

    Als dat is gebeurd, zal Paypal de eerstkomende betalingen altijd uitstellen.

    De reden hiervoor.. in eerste instantie zal een bank de betaling accorderen, en gaat jouw paypal betaling dus door. Dan in tweede instantie kan de bank aangeven dat je het saldo niet hebt, dat heet een stornering. Paypal krijgt dan het geld dus niet. Je kunt ook zelf een stornering aanvragen, bv. eerst een flink bedrag betalen via paypal en dan de volgende dag de bank bellen om het terug te laten draaien.

    In beide gevallen heeft paypal dan jouw rekening betaald maar geen geld van jou ontvangen, je hebt dan dus een negatief paypal saldo.

    Zodra dat gebeurd, zal Paypal de koppeling met je bankrekeningnummer verbreken en als je een nieuwe koppeling aanmaakt, zal het een paar betalingen duren voordat alles weer 1:1 en snel loopt.
     
  14. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    nee ik heb nog maar 2 keer betaalt met paypal en al die twee keren genoeg saldo op mijn ing rekening.
    ook geen andere problemen of gekkigheid.

    toch bedankt voor het meedenken.

    grtz paul
     
  15. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ah, het zou kunnen dat ze tegenwoordig een aanloopperiode hebben voor betalingen.. waarschijnlijk zul je het nog een paar keer hebben, en is het daarna afgelopen en gaan betalingen per direct.
     
  16. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    we zullen zien. :rolleyes:

    bedankt.
    mvg paul
     

Deel Deze Pagina