vraag over propje

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Ik denk niet dat dat gaat passen. De as van een speed 400(?)is dacht ik 2,3mm dus te klein.
Volgens mij zit er in die cam prop geen 8mm gat, maar een 4,8mm gat.
Ik denk dat die spinner bedoeld is voor grotere propellers en zwaardere motors.

Je moet dus zoeken naar een spinner voor een asdikte van 2,3mm (als het een speed 400 is) en een die geschikt is voor het gat wat in de propeller zit (ik denk 4,8mm)

Maar waarom eigelijk een spinner? Een meenemer kan toch ook gewoon?

Groeten RObert

ja ik heb wat gesurft en denk dat de hier beven gegeven link op men cam speed 14-11 past???

greets

Ja die past wel.
Als je een propellor koopt zit er niks bij, je koopt enkel de propellor.
Een meenemer is een aluminium ding wat je op de motor as klemt en daar zit dan weer draad op met een moer zodat je de propeller er op kunt zetten

PC160005%20(Custom).JPG

Zoiets, alleen is deze voor een 3,2mmm as dus niet geschikt maar het is maar als voorbeeld.

Het maakt niet uit of je zo'n spinner of een meenemer pakt, maar het is wel simpeler en goedkoper.

Groeten Robert

Hallo dan

De prop menemer die je bedoeld is wel degelijk verkrijgbaar en wordt gemaakt door aeronaut
bestel nr is 7124/07.
is voor een speed 400 met 2.3mm as en heeft een as van 6 mm.
Ook zijn er spinners te krijgen voor deze as.

MVG

MC Modelbouw
Bilthoven

ok bedankt maar ge denkik de spinner van graupner nemen want ken een menemer niet zo goed...

greets

Wat heb je voor prop nodig een klappropellor of een gewone proppelor?
en voor wat voor vliegtuig en wat voor een motor?
En hoe bedoel je ik ken een meenemer niet zo goed?

greetz chris
MC Modelbouw

ik vlieg met een easystar met speed 400 motor 6v
ik zou graag met een gewone pop vliegen, maar gaat het beter mischien met een vouwbare?

greets

Het lijkt me beter dat je geen klapprop gebruikt voor je easy star. wat voor prop zat erbij?
ik denk zelf dat hij met een gunter propje ook al goed vliegt

greetz chris

Voor een CAM propje moet je deze spinner hebben ...

Houd er wel rekening mee dat de SP400 minder goed gekoeld wordt met een spinner ...

Een Klapprop kan ... maar dan moet hij wel als duwprop geschikt (te maken) zijn .... bij een "normale" klapprop die omgekeerd (als duwprop) gemonteerd wordt kunnen beide bladen naar één kant klappen wat tot gevolg heeft dat bij herstorten van de motor er zoveel onbalans ontstaat dat de motot finaal afbreekt (binnen een paar seconden !!!) ....

Back