Vraag over reparatie aan Shockflyer

Hallo,

Even een vraag,ik ben mijn Shockflyer aan het repareren(jaja tis weer zover :oops: )met behulp van speciale secondenlijm voor piepschuim.
Het valt me op dat het depron helemaal zacht word en een beetje oplost na verloop van tijd,is dit normaal?
Of is het noodzakelijk om ook activator te gebruiken bij de CA???

Groeten,
Marcel

Ik weet niet met welke secondenlijm je lijmt?

Maar als je nogal houd van veel lijm kan het zooitje inderdaad nogal wat zachter worden. Als je activator gaat gebruiken maak je dit eigelijk alleen nog maar erger (secondenlijm wordt dan warm voor een reactie, en de meeste activators vreten bij NIET GOED gebruik ook het depron nog eens aan.)

Kunst is weinig lijm te gebruiken met een snufje activator (van ver af spuiten en niet direct met je spuitbos / spraycan 15 cm van je vleugel.)
Als de lijm droog is zou je het overtollige activator snel weg kunnen blazen.

suc6.

Ja Gerard, ondertussen heb ik wel gemerkt dat je met indoorvliegen de nodige crashes mee kunt maken,zonder dat het je eigen schuld is.
Neem nou vandaag,sta ik lekker te vliegen,komt er een ander forumlid,ik noem geen namen (>BEN< )die recht op me af komt vliegen met z'n Shockflyer en crasht hem recht op mijn bovenarm,waardoor ik moest wegduiken en vervolgens dus ook crashte...
Lang leve de CA en activator :music:

Hoi,

De beste lijm soorten om depron te lijmen vind ik met water verdunde Bison constructie lijm Lijm in de breuk en dan met een planten spuit wat water erop (bruist de breuk mooi vol) en UHU POR

Mark

Ik gebruik secondenlijm van graupner voor styropor. Speciaal ontwikkeld voor depron enzo.

Hij heet (erg orgineel) Graupner Styropor Sekundenkleber. Werkt wel aardig, zeker voor snelle reparaties.

Voor de rest is UHU Por erg handig voor de wat grotere oppervlakken en op plaatsen waar wat meer sterkte nodig is.

Back