vraag over spuiten

wat voor verf gebruiken jullie eigenlijk in een airbrush, is dat op waterbasis of niet,
welke merken raden jullie aan of maakt dat niet uit?
ik kan trouwens een Colani overnemen voor 75 euro is dat wat?

wat voor verf gebruiken jullie eigenlijk in een airbrush, is dat op waterbasis of niet,
welke merken raden jullie aan of maakt dat niet uit?
ik kan trouwens een Colani overnemen voor 75 euro is dat wat?

Ik gebruik zelf Schmincke Aero Color Professional en Alclad.
Deze zijn zogenaamde "shake & spray" verven.
Even goed schudden voor gebruik en spuiten maar :lol:
Schmincke is op waterbasis, Alclad niet.

Maar welke verf het beste bij jou past is een kwestie van experimenteren ;)

Elke airbrusher heeft zo zijn eigen voorkeur die is ontstaan door het uitproberen.
Het beste kan je dit zelf ook doen, gewoon een enkel potje ergens kopen en kijken wat jij er voor een ervaring mee hebt.

Als beginner raad ik je echter aan om met "shake & spray" verf te beginnen. Hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over de dikte van de verf. ;)

Ik gebruik zelf Schmincke Aero Color Professional en Alclad.
Deze zijn zogenaamde "shake & spray" verven.
Even goed schudden voor gebruik en spuiten maar :lol:
Schmincke is op waterbasis, Alclad niet.

Maar welke verf het beste bij jou past is een kwestie van experimenteren ;)

Elke airbrusher heeft zo zijn eigen voorkeur die is ontstaan door het uitproberen.
Het beste kan je dit zelf ook doen, gewoon een enkel potje ergens kopen en kijken wat jij er voor een ervaring mee hebt.

Als beginner raad ik je echter aan om met "shake & spray" verf te beginnen. Hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over de dikte van de verf. ;)

en is die Schmincke Aero Color geschikt voor de cabine en spuit je daarna nog blanke lak erover

en is die Schmincke Aero Color geschikt voor de cabine en spuit je daarna nog blanke lak erover

Hoi Theo,
je kan de cabine heel goed met Schmincke spuiten, heb er laatst een RC Austin Mini aan de buitenkant mee gespoten.
Het belangrijkste is dat je een goede grondlaag spuit, maar dat geld voor al het spuitwerk.;)

Het is niet echt noodzakelijk om er een blanke lak overheen te spuiten, maar als je de zaak echt op glans wil hebben is het wel aan te raden.
Je kan het geheel dan laten glimmen als een spiegeltje. :lol:

In je vorige bericht vroeg je ook nog of Colani wat was. Daar kan ik helaas geen antwoord op geven omdat ik daar nog nooit mee gewerkt heb.

Maar als je leuke spuitjes zoek tegen een heel redelijke prijs, kijk dan eens op deze link:
Airbrush Macaja & Handelsonderneming

Klik daar in de rechterkolom eens op de link "Vortex airbrush"
Deze gebruik ik zelf ook en heb er goede ervaringen mee. ;)
Voor het werk dat wij er mee doen, zijn deze meer dan voldoende.

Zelf spuit ik met de Vortex Pro Line exclusive uit deze lijn.
Wat ik wel belangrijk vind, is dat er reserve onderdelen te verkrijgen zijn voor je spuit, bv. naalden en nozzle's.
Als er dan een keer iets gebeurt, wat niet had mogen gebeuren hoef je niet meteen een nieuwe spuit te kopen maar schaf je alleen het onderdeel aan wat de geest heeft gegeven.;)

Hoi Theo,
je kan de cabine heel goed met Schmincke spuiten, heb er laatst een RC Austin Mini aan de buitenkant mee gespoten.
Het belangrijkste is dat je een goede grondlaag spuit, maar dat geld voor al het spuitwerk.;)

Het is niet echt noodzakelijk om er een blanke lak overheen te spuiten, maar als je de zaak echt op glans wil hebben is het wel aan te raden.
Je kan het geheel dan laten glimmen als een spiegeltje. :lol:

In je vorige bericht vroeg je ook nog of Colani wat was. Daar kan ik helaas geen antwoord op geven omdat ik daar nog nooit mee gewerkt heb.

Maar als je leuke spuitjes zoek tegen een heel redelijke prijs, kijk dan eens op deze link:
Airbrush Macaja & Handelsonderneming

Klik daar in de rechterkolom eens op de link "Vortex airbrush"
Deze gebruik ik zelf ook en heb er goede ervaringen mee. ;)
Voor het werk dat wij er mee doen, zijn deze meer dan voldoende.

Zelf spuit ik met de Vortex Pro Line exclusive uit deze lijn.
Wat ik wel belangrijk vind, is dat er reserve onderdelen te verkrijgen zijn voor je spuit, bv. naalden en nozzle's.
Als er dan een keer iets gebeurt, wat niet had mogen gebeuren hoef je niet meteen een nieuwe spuit te kopen maar schaf je alleen het onderdeel aan wat de geest heeft gegeven.;)

bedankt voor je info

Back