??vraag over stella models??

als je bij stellamodels koopt
wat is de beste manier om te betalen
en hoe moet je van euro's naar dollars
en wat zijn de invoerrechten

mvg Teake

Het makkelijkste (vind ik) is een account aanmaken bij www.paypal.com en daarmee betalen. Invoerrechten zijn pakweg 20% over het geheel, de waarde van het pakket en de verzendkosten.

als t goed is rekent paypal t ook nog om wat t in euro's is, als ik mij niet vergis.
voorwaarde van paypal is wel dat je een credit card hebt

paypal neemt gewoon rechtstreeks geld van je rekening af... bij mij toch,ik betaal bijna alles met paypal

Tha Dummy zei:
dat is dan nieuw voor mij. :) hmm dan moet ik ook maar weer eens mijn account activeren :D

Ik zal je even een mail sturen, als jij even op de link klikt en inlogt dan komt alles goed. :D

even een kleine wijziging.

Je betaald geen invoer rechten , alleen als de douane je er uit pikt.
Dan is het over het bedrag wat stella op de pakbon aan de buitenkant van de verpakking schrijft.
Meestal is dat een veel kleiner bedrag dan wat er in het pakket zit en daar betaal je ongeveer 19 % belsting over.

Groetjes bollebeaus

Ik zou dat toch liever anders stellen: Je betaalt invoerrechten, tenzij de douane je er niet uit pikt.

Ik heb al meegemaakt dat ik een Tamiya Volvo FH-12 bestelde en er op de doos iets van $ 35 was gezet. Toch mocht ik mooi even een kopie van de factuur opsturen en de toeslag op de werkelijke waarde (en verzendkosten) afdragen. Niet dat ik dat erg vond, je moet het gewoon vantevoren incalculeren. Het vervelende vind ik alleen dat je zo'n tijd op je spullen zit te wachten.

Op dit moment had ik mijn TB-02 en hopups voor mijn GB-01 al verwacht, die zal inmiddels ook wel bij de doane staan.

:roll: Je hebt gelijk dat je het wel van te voren moet incalculeren dat je over het gehele bedrag plus verzend kosten invoerrechten moet betalen, maar als je weet wat ik al uit verschillende landen heb laten komen valt het toch nog wel mee en ben ik er maar een paar keer uitgepikt.
Alleen toen de douane aan het staken was en precies ging werken zoals het hoort, toen waren er net drie tamiya Scania trucks naar mij onderweg en moest ik 11.- euro betalen.
Valt al met al nog mee, ook als je de prijzen vergelijkt met die uit nederland of duitsland.
In ieder geval veel succes met het kopen overzee.

Groetjes bollebeaus

Vorige week heb ik een "Knight Hauler" bestelt, als de douane me eruit pikt en me nabelast (voor de werkelijke waaarde) bespaar ik al met al nog ongeveer € 120,=. Als ze me niet nabelasten dan scheelt het € € 170,=.
Deze keuze was dus snel gemaakt.
Ik hoop dat ie snel komt..... :)
Veel succes met je (evt.) aankoop!!!!

GreeZz Sjon

Paksap zei:
Klopt het onderstaande figuur dan een beetje??

er is gerekend met een wisselkoers van €1 = $1.4.

Het klopt zeker wel een beetje.
alleen zou ik er even een mailtje aan wagen om te vragen of hij gecombineerde verzendkosten wil opgeven.
Dan weet je ook wat het totaal is met verzend kosten.
Bereken dan ook +/- 19% over het totaal inclusief de verzendkosten en je weet het verschil met nederland.omdat de douane ook de verzendkosten meeberekend.

Veel succes bollebeaus

stella verzending

hallo allemaal
dit soort afmeting van pakketten zullen er geheid tussen uit worden gevist
als het kleiner dan een schoenendoos is is het teveel werk voor de ambtenaars(ambtenaar+werk=zweet=betalen)en als je een vrij grote doos hebt en er staat bijv 35 dollar op,tja dan is meneer de ambtenaar wel benieuwd wat er in zit,zo groot en zo goedkoop,en dan hang je,leuker kunnen ze het niet verzinnen om je hobby onbetaalbaar te houden.
groeten en fijne feestdagen markioo

Zover ik weet kan de vervoerder de invoerkosten van je spullen regelen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat douanekosten en zendingen verzekeren los staat van verzendkosten. Maar als je verzekerd gaat verzenden zit je meestal vast aan invoerkosten en uiteindelijk ook BTW.

Back