Vraag over vliegwiel?

Ik heb een vraag over het vlieg wiel ik heb een carson stormracer.
maar als ik hem start lijk het of die doorziet kwa snelheid en dan uitslaat.
dat kom waarschijnlijk doordat mijn vliegwiel lost zit kan dat kloppen??

want het vliegwiel zit op een conisch gedeelte. hoort een vliegwiel vast te zitten??

en de clutchbell hoort die ook los te zitten clutchbell is toch wat over de koppeling heen zit met??

graag jullie reactie.

groet,

Harm-Jan.

Het vliegwiel hoort inderdaad vast de zitten op het conische deel. En heel simpel doe je dat met de moer tegen het vliegwiel.

De klok er om heen hoort vrij te draaien.

ok maar als de moer vast zit en het vliegwiel nog ruimte om te draaien is het dan mogelijk om er iets tussen te zodat het vliegwiel op het conische deel wordt gedruk. want als het vliegwiel los zit wil de motor toch lastig starten toch??.

Is het een moer of is het een complete as?

Gewoon even goed kijkem waarom die die moer niet aangedraaid kan worden. Ik het geval van een complete as kan het zijn dat de schroefdraad van de krukas te lang is.

Kijk even hoe de koppeling uit komt en plaats een vulring onder de moer of achter de conus.

ik zal vanavond even foto's er op zetten dat is mischien duidelijker en makkelijker uitleggen.

alvast bedankt

hierbij de foto's. op de 1 foto zie je het conische gedeelte dat kan ook vrij rond draaien klopt dat? maar als je het vliegwiel er omdoet dan komt die strak te zitten.

als het vliegwiel strak zit dan wil de motor toch ook beter starten dan als die los zit?

full

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back