Natuurlijk zijn er al zat topics over dit onderwerp, maar daar zit ook meteen mijn vraag in. Zoveel mensen zoveel meningen.
Toch is mijn vraag niet zo dubbelzinnig dat er meerdere antwoorden mogelijk zijn.
Mijn zoontje rijdt met een DF-03, sinds een paar dagen heb ik daar een brushless set ingezet, een Mamba 4600 met sidewinder ESC. Op zich niet eens zo'n hele snelle set dus. Nu is het probleem dat naar mijn mening de auto veeel te snel geworden is, moet schatten maar denk ~50km/uur (DF-03 is een buggy met cardan !) maar het grootste probleem is dat ESC veel te heet wordt en zichzelf uitschakeld na een paar minuten flink gassen. Het accupack (een Vapex 4600 7.2V ) wordt ook flink heet. De motor wordt nauwelijks warm. Heb via de ESC de timing al op ultra low gezet (0 graden) en punch control op 80%, maar dat maakt nauwelijks verschil, auto werd wel iets rustiger, maar schakelt nu nog steeds uit na een paar minuten.
De ESC en motor zijn verder prima in orde, op de TA05 werkt alles naar behoren, accu (zelfde pack) blijft koel, ESC wordt wel warm maar niet bijzonder.
Nu is mijn vraag, wat zorgt er nu voor dat een brushless motor of ESC te warm worden ? En als bij effect de accu ?
Ik dacht dat een motor alleen te warm werd van teveel toeren en een ESC van teveel stroom. Maar ik heb ook een paar topics gezien waarin andere dingen werden beweerd, zoals een ESC wordt heet van het toerental, hij zou dan harder moeten werken. (Vaker schakelen).
Heb zelf al een veel kleinere pinion en een grotere spur besteld voor de DF-03 en ga het dus zelf ook proberen, maar als de theorie is dat het schakelen de ESC warm maakt zou ik dus zwaarder moeten vertanden.. Maar dan gaat ie nog harder.. en wordt mijn accu nog heter toch ? Of moet ik hem zo zwaar vertanden dat de motor niet meer op toeren kan komen ?
Graag jullie mening en hulp !
Toch is mijn vraag niet zo dubbelzinnig dat er meerdere antwoorden mogelijk zijn.
Mijn zoontje rijdt met een DF-03, sinds een paar dagen heb ik daar een brushless set ingezet, een Mamba 4600 met sidewinder ESC. Op zich niet eens zo'n hele snelle set dus. Nu is het probleem dat naar mijn mening de auto veeel te snel geworden is, moet schatten maar denk ~50km/uur (DF-03 is een buggy met cardan !) maar het grootste probleem is dat ESC veel te heet wordt en zichzelf uitschakeld na een paar minuten flink gassen. Het accupack (een Vapex 4600 7.2V ) wordt ook flink heet. De motor wordt nauwelijks warm. Heb via de ESC de timing al op ultra low gezet (0 graden) en punch control op 80%, maar dat maakt nauwelijks verschil, auto werd wel iets rustiger, maar schakelt nu nog steeds uit na een paar minuten.
De ESC en motor zijn verder prima in orde, op de TA05 werkt alles naar behoren, accu (zelfde pack) blijft koel, ESC wordt wel warm maar niet bijzonder.
Nu is mijn vraag, wat zorgt er nu voor dat een brushless motor of ESC te warm worden ? En als bij effect de accu ?
Ik dacht dat een motor alleen te warm werd van teveel toeren en een ESC van teveel stroom. Maar ik heb ook een paar topics gezien waarin andere dingen werden beweerd, zoals een ESC wordt heet van het toerental, hij zou dan harder moeten werken. (Vaker schakelen).
Heb zelf al een veel kleinere pinion en een grotere spur besteld voor de DF-03 en ga het dus zelf ook proberen, maar als de theorie is dat het schakelen de ESC warm maakt zou ik dus zwaarder moeten vertanden.. Maar dan gaat ie nog harder.. en wordt mijn accu nog heter toch ? Of moet ik hem zo zwaar vertanden dat de motor niet meer op toeren kan komen ?
Graag jullie mening en hulp !