Vraag over winkels

hallo ben jordy nieuw op de forum. zo graag wa info willen over prijzen en winkels waar je trucks kunt kopen of site's. dan heb ik nog een vraagje, de wielladers en rupskraantjes bouwen jullie die volledig zelf of kan je die zo kopen?

hallo jordy,

welkom op het forum.

het is voor een ieder makkelijker als je je eerst eens in leest op het forum.
al je vragn staan meerdere keren besproken.

ook post je je vragen in een agenda. dit is om evenementen in te plaatsen.......

Bericht van de moderator :

Dit bericht verplaatst in een nieuw topic.

Dit onderwerp heeft niets te maken met evenementen

hoi jordy

welkom op het mbf.
kijk eens op google daar staan honderden winkels op die trucks verkopen.
zoals:
hobma-modelbouw.nl
conrad.nl
muco-modelbouw.nl

wielladers en rupskranen zijn als kit te koop van onder andere wedico,damitz en leimbach.
maar schrik niet van de prijzen.
voor iets goeds beginnen de prijzen bij 5000,00 euries.
beste is een bruder ombouwen.

gr patrick

zullen we beginners gelijk maar naar de duurste opties verwijzen??? :). (hobma, muco, quartel zijn 3 winkels welke ik al niet zou adviseren alleen al om het feit dat hun verkoopprijs ruim boven de verkoop advies prijs ligt)

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek bespaart al heel veel geld ten opzichte van de genoemde winkels.

daarnaast is duitsland vaak al een stuk voordeliger. (seidel modellbau)

En mijn ervaring met lokale winkels is tegenwoordig toch al rampzalig zeker op het gebied van vrachtwagens. maar goed dat is mijn ervaring.

maar kijk eens naar de sticky hierbovenaan. Ideaal leesvoer voor beginners met heel veel goede winkels.

P.S. over de prijzen zoek maar is op wat bovengenoemde rekenen voor de Scania R470. 379 heb ik al voorbij zien komen...

Laatst bewerkt:
hoi alwin

het waren maar voorbeelden.
ik zou eens kijken op marktplaats.
daar staan vaak 2ehands trucks voor weinig te koop.
reken er wel op dat er nog vaak wel dingen bij komt.
zoals: zender,ontvanger,regelaar eventueel licht+geluid etc..

gr

hallo
heb me wat beter verdiept in modedlbouw trucks
hoe lang bouwen jullie op een truck?
als je een truck gekocht heb en gebouwd hebt kan je achteraf nog wat uitbreiden met licht en geluid?
wil de scania r620 kopen

de bouwtijd verschilt van persoon tot persoon en model per model ;) hoeveel opties je er wil insteken enz ;) je kan er achteraf ook nog opties inbouwen maar meestal word aangeraden om het te doen voordat het model afgewerkt is ;) dan kan je ook alles mooi afwerken ;)

over de clubs: in limburg weet ik er niet direct een zijn, wel een in brugge, mechelen, aalst en in edegem ;)

Als het me goed voorstaat zit er een club in genk. Maar heb er geen contactgegevens van. Als je wilt kan je altijd met mij contact opnemen woon maar een klein 30 min van hasselt.

Wat het bouwen betreft heb ik op een tamiya knight hauler 2 weken gebouwd. (hier en daar een uurtje als ik tijd had) Mijn wedico Volvo heb ik rijklaar gemaakt op 3 maand. En hij is nu in ombouw voor betere rij eigenschappen te krijgen zit op 6 maand en zal waarschijnlijk uitlopen tot 1 jaar. Voor hij klaar gaat zijn.

Grz Jimmy

hallo jimmy

dan moet ik wat rond zoeken zal wel ergens iets opstaan als er een in genk is.
wil een scania r620 kopen, had wa schrik voor de bouw maar da valt wel mee, paar filmpjes gevonden. daarmee dat ik vroeg hoelang de bouw duurde.
ja herenthout weet ik liggen herentals industrie af heb daar men opleiding gevolgt op de vdab.
dan ben je ook nog even bezig met bouwen of verbouwen

groetjes jordy

Jordy,

Herentals indu is maar 3 km van mijn deur. Dat bouwen hoop ik nog jaren te doen maar hopelijk ook nog een paar andere modellen dan allen mijn volvoke :)

Als je eventueel vragen hebt mag je altijd een pbke sturen of eens binnen springen.

grtz

als je wilt leren bouwen.
begin dan eerst zelf is een normale tamiya te bouwen.
als je het laat doen dan leer je het vaak nooit.
ik begon ook met mijn eerste wedico conventional en een jaar later bouw,
ik complete trucks.
succes!!

hallo model bouwers zijn er meer mensen die klachten hebben over bernett modelbau
,. ze praten maar mooi dat het verkeerd gestuurt is en het komt er aan. maar het gaat wel over een 5 asser dieplader. en daar zit wel een prijsje aan.. zo niet gaan we zelf naar duitsland en polizei. dus pas op bij bernett. zijn er meer met klachten over bernett modelbau.

Laatst bewerkt:
hallo thscania
u kan u ook eerst even voorstellen voordat u iets negatiefs hier meld,
kijk anders maar op opgelicht sites,
als u een site niet vertrouwd,
het is toch iets van 4000 euries voor een diepladertje,
maar mocht u hem binnen hebben dan wel een foto/verslag ervan hier plaatsen he??!!
en het negatieve dan verwijderen,
mvg markioo

Back