H
harry grapperhaus
Guest
:?: Hallo Schrijvers over de heligiro`s.
Je kunt wel een giro uit een helicopter gebruiken voor een onderzeeboot.
Ik zelf gebruik voor mijn Walrus onderzeeboot,zolang ik deze al bezit
twee heligiro`s.Ze werken prima en doen al jaren hun werk.
Uitleg hoe het wel werkt.
Je haalt de swingmotor uit de girokast,doe dit voorzichtig,en knip de stroomdraden zoaf dat ze geen contact met elkaar kunnen maken.
Nu blijft de rondebus over waar de motor in heeft gezeten.Deze verwijder
ik ook,meet wel de plaats van het hallen magneet op.
Er blijven nu twee staanders over.Tussen deze staanders plaats ik een 2 mm messingdraad.
Daaroverheen een 3mm messingbus,plaats wel kleine afstandringen
zodat de buitenbus soepel draait.
Aan deze bus soldeer ik een klein messing baktje waar de hallen magneet die je verwijdert hebt uit de ronde bus,in wordt gelijmt.Aan de ronde messing bus wordt ook een 2mm a 6 cm lang draadgesoldeerd,
met daaraan een stukte lood.Zorg dat het soepel draait,het girohuis wordt 90% gedraait
Zo werkt deze constructie als een pendel.
Je moet eerst de messing constructie bouwen voor dat je de as plaatst in de staanders.
Dit i.v.b met de plaats en de hoogte van het hallenmagneet.
Een andere constructie is,naar verwijdering van de motor,plaats je in het gat waar de motor in heeft gezeten,een stukje plasticbuis van 6 cm met daarin een klein stukje lood.Ook het huis 90% draaien,en werkt dus ook als een pendel.
Met deze twee mogelijkheden moet je wat expermiteren.
Ik zelf ga voor de eertse constructie,omdat de lagers in het girohuis soms wat kleven,zodat de pendel te laat inkomt.
Veel sucses.
Harry Grapperhaus.[font=Arial, sans-serif][/font][font=Arial, sans-serif][/font]
Je kunt wel een giro uit een helicopter gebruiken voor een onderzeeboot.
Ik zelf gebruik voor mijn Walrus onderzeeboot,zolang ik deze al bezit
twee heligiro`s.Ze werken prima en doen al jaren hun werk.
Uitleg hoe het wel werkt.
Je haalt de swingmotor uit de girokast,doe dit voorzichtig,en knip de stroomdraden zoaf dat ze geen contact met elkaar kunnen maken.
Nu blijft de rondebus over waar de motor in heeft gezeten.Deze verwijder
ik ook,meet wel de plaats van het hallen magneet op.
Er blijven nu twee staanders over.Tussen deze staanders plaats ik een 2 mm messingdraad.
Daaroverheen een 3mm messingbus,plaats wel kleine afstandringen
zodat de buitenbus soepel draait.
Aan deze bus soldeer ik een klein messing baktje waar de hallen magneet die je verwijdert hebt uit de ronde bus,in wordt gelijmt.Aan de ronde messing bus wordt ook een 2mm a 6 cm lang draadgesoldeerd,
met daaraan een stukte lood.Zorg dat het soepel draait,het girohuis wordt 90% gedraait
Zo werkt deze constructie als een pendel.
Je moet eerst de messing constructie bouwen voor dat je de as plaatst in de staanders.
Dit i.v.b met de plaats en de hoogte van het hallenmagneet.
Een andere constructie is,naar verwijdering van de motor,plaats je in het gat waar de motor in heeft gezeten,een stukje plasticbuis van 6 cm met daarin een klein stukje lood.Ook het huis 90% draaien,en werkt dus ook als een pendel.
Met deze twee mogelijkheden moet je wat expermiteren.
Ik zelf ga voor de eertse constructie,omdat de lagers in het girohuis soms wat kleven,zodat de pendel te laat inkomt.
Veel sucses.
Harry Grapperhaus.[font=Arial, sans-serif][/font][font=Arial, sans-serif][/font]