Vraag spinner (met vlak kantje op as)

Discussie in 'F5J' gestart door JohanvG, 11 apr 2021.

  1. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi,

    In mijn TT-Echoes F5J komt een Hacker A20 motor met vertraging, maar die heeft een vlak kantje op de as.
    De spinner die ik er bij kreeg is zo'n klem konus geval van een matige kwaliteit en die wil ik niet gaan gebruiken.

    Blijft een Reisenauer spinner doorgaans goed op zo'n as zitten? Dan zou ik nl de "RS-Mittelteil 27/3,2/8 mit Klemm-Befestigung, Versatz, 0°" volgens mij kunnen gaan gebruiken met een 32mm kapje.

    bedankt alvast,
    Johan.
     
  2. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Hallo,
    Dat klemmen zal nog wel gaan. Maar ik betwijfel of je met een 27mm tussenstuk de propellorbladen langs een 32mm romp krijgt. Ik heb eens gemeten met een 29 mm tussenstuk en met diverse fabrikaat bladen lukte me dat zelfs nog niet. Ook niet met het (tamelijk gebruikelijke) afslijpen van de binnenhoek.

    En dan nog: een 3,2 mm motoras is erg dun voor F5J. Bij alleen maar nette landingen zal dat nog wel gaan, maar bij priklandingen dreigt een kromme as. Maar 3,2 mm op een vertraging? Weet je wel zeker of dat klopt? De Hacker A20 Evo vertraging heeft een 4mm as. De veel gebruikte vertragingen van Schambeck of Reisenauer hebben 5 of 6 mm assen!

    Mocht je inderdaad een 3,2mm as hebben, dan indien mogelijk het tussenstuk direct tegen de flens van de vertraging monteren. Gaat dat niet, dan zo dicht mogelijk tegen de romp.
     
  3. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Het moet inderdaad 4mm zijn natuurlijk. Priklandingen ben ik al niet van plan, wedstrijden voorlopig ook niet.
    Zit nu een spinner met 24mm tussen de bladroot bij en die sluit redelijk aan met de GM 16x8.
    Maar de spinner is besteld. Bedankt voor je reactie.
     

Deel Deze Pagina