vraag versnellingsbak

Hallo allemaal

Ik ben mijn eerste truck in elkaar aan het zetten. Het is een Volvo fh12. Tot aan de versnellingsbak gaat het goed. Heb alleen een vraag over het lager wat geplaatst is in het vliegwieltje dat zorgt voor het schakelen van de 2e versnelling naar de 3e versnelling. Tijdens het testen heb ik gezien dat dit lager uit het wieltje komt bij het schakelen. Ik heb meerdere malen de bouwbeschrijving nagekeken of ik een fout heb gemaakt, ook op het forum heb ik hier niets over gelezen. Is het de bedoeling dat dit lager vrij kan bewegen of moet ik het vastmaken? Zo ja, hoe? Hopelijk heb ik mijn vraag goed geformuleerd.

Mvg Maurice

als ik een foutje denk gemaakt te hebben dan sloop ik het weer uit elkaar.
en begin weer van voren af aan..wedden dat het werkt?? :lol: :wink:

Hoi,

Als je kogellagertjes gebruikt hebt, zitten deze los en moet je ze vastzetten met bv secondelijm(eerst ontvetten)
De origenele glijlagers zitten als het goed is wel klem (kan je voor de zekerheid ook beter vastzetten)

k hoop dat je voldoende weet.

Succes,

Jan

ik zou geen lijm gebruiken veel te veel risico dat de lijm tussen de lagers komt

ik zelf heb met een schroeven draaier in het kunstof waar die lager in komt te zitten groeven gemaakt waar door je t lager dr in moet drukken en blijft prima zitten

aangezien dat witte kunstof vrij makkelijk met een schroevendraaier te beschadigen is kun je zo t kunstof ff wat op stropen en als je dat rondom een beetje doet klemt t lager vanzelf

ik zou geen lijm gebruiken veel te veel risico dat de lijm tussen de lagers komt

ik zelf heb met een schroeven draaier in het kunstof waar die lager in komt te zitten groeven gemaakt waar door je t lager dr in moet drukken en blijft prima zitten

aangezien dat witte kunstof vrij makkelijk met een schroevendraaier te beschadigen is kun je zo t kunstof ff wat op stropen en als je dat rondom een beetje doet klemt t lager vanzelf

hallo allemaal

Bedankt voor jullie reactie. Heb wat groeven in het wieltje gemaakt en nu zitten de lagers vast.

Nogmaals bedankt.

Back