Graag wil ik ook reageren.
De waarde is zoals meeste zeggen, de staat en welks electronica.
Een OS of een Magnum in een Taurus geval, een G300/3001 of een GY401/9253 ?
De algehele staat?
Staat ie al jaren met verklotste brandstof in de tank als je 'm koopt?
Zie je gelijk het onderhoudsschema...

Zeskantstartgeleider? chroom ? dan is ie suf gestart...
Ik zelf ben gek op 30ers en 50ers van voor 2002,dit waren en zijn nog goede heli's om op te vertrouwen.
Ik koop ze bij bosjes , heb er ook veel
Om 2 redenen : Alleen als ze nieuw zijn en 12 jaar terug de eigenaar het in een opwelling kocht maar bij curves alles al met frustratie in de hoek zette..
En dat ik ze in mijn jongere jaren niet kon betalen ( alleen een shuttle of MFA )
We kopen allemaal de nieuwste heli , doe ik ook ( Align) maar na een 3 maanden zit er bij het allernieuwste model al een schietstoel voor je gyro in .. zo vernieuwen ze.
Voor de nieuweling nu ? Mits je hulp hebt of kan krijgen is het niet verkeerd om een Taurus of Raptor te kopen zeker voor een 200 tot 300 compleet. Maar dan moet je ''hulp'' het ook goedkeuren.
Je leert sleutelen want je haalt 'm uitelkaar voor controle.
Je hebt een oefenheli die als ie klapt - de klap niet zo hard aan komt.
Zeker met de sim's van nu ( ik heb er geen/nooit gehad) kom je ver.
Het sterft uit dat je met je achterklep open je hele helie gebeuren met vrienden en koffie stond te klooien met die helies omdat net die nieuwste G400/9404 uit was... Piezo dat was cutting edge...
Dit is mijn zegje hoop dat het bijdraagd.