Vraag waarde brandstof helis

• Topicstarter Topicstarter Chevydude78
  • Startdatum Startdatum
C

Chevydude78

Guest
Goedenavond, ik Ben in het bezit van een raptor 30 nitro en een Taurus nitro. Nu is mijn vraag of deze helis nog Wat waard zijn omdat ik geen idee Heb Wat ik er voor kan vragen.
Grt Chevy

Hallo,

Nee helaas niet, de tweedehands markt voor nitroheli's is een kopersmarkt. beginners wagen zich niet aan een gebruikte heli omdat het voor hen niet te beoordelen is of de heli goed is of dat er veel gerepareerd moet worden. vaak zijn de verkopers van gebruikte heli's gestrande beginners die het niet aan durven om de duur betaalde heli te vliegen en hem dan liever verkopen.

de ervaren vlieger die wel een goede beoordeling van een aangeboden heli kan maken is zodanig ervaren dat een kleinere 30ér heli niet interesant is.

tweedehands prijs voor een dertiger met standaard electronica is ergens tussen de 50 en 100 euro. een hogere vraagprijs betekent dat je hem niet kwijt raakt.

Het beste is om ermee te leren vliegen, crashen is beter omdat je dan tenminste iets geleerd hebt. mocht je hulp nodig hebben bij het afstellen en invliegen wil ik je graag (op jouw eigen risico) helpen mits je in de buurt woont

succes!

inderdaad is het zo, dat je niet veel €€€ meer krijgt,
maar die idee met oefenen is geweldig,
en je leert ook een motor kennen en instellen,
en natuurlijk ook een heli instellen en vliegen,
schrijf war je woont en je vindt zeker iemand, die je leert vliegen
de Raptor is voor oefenen goed denk ik

100 euro is wel heeeeeel mager hoor. Prijs is voornamelijk afhankelijk van de electronica die er bij zit. Maar reken jezelf niet rijk. Voor kopers een leuke markt, voor verkoop een drama. En brandstof verliest in rap tempo terrein aan de electroheli's.. Daarbij niet geheel onbelangrijk, is het een raptor 30V1 of V2? Als het een V2 is dan zal dat de verkoop zeker bevorderen.

Maar het blijft een probleem,
wie koopt zo'n heli ?
omdat hij de elektronika nodig heeft?
of iemand met weinig geld,
zou moeilijk zijn,
maar suc6 als die toch weg moet,
gr. Uwe

reservedelen...

en als zoiets voor 100 eur weggaat, krijg je mensen die hem kopen voor de servo's bv

Net een nieuwe T Rex 700 nitro gezien voor 650 €

-met governor
-met alle 4 servos
- met fbl systeem (3G)
- met 2in1 regelaar met lipo
- met carbon 690 D rotorbladen
en en en

dus die chance goed te verkopen is niet erg hoog,
en nog eens, wat is met zelf vliegen geweest ??

Gewoon lekker gaan vliegen met die apparaten en manouvres gaan oefenen, verkopen is zonde, crashen is goed besteed lesgeld. aanbod staat nog...

Tom

Plaats eens wat fotos, prijs teab.
Als je een bod hebt die je bevalt accepteer je en anders ga je zelf vliegen ;)

Gewoon lekker gaan vliegen met die apparaten en manouvres gaan oefenen, verkopen is zonde, crashen is goed besteed lesgeld. aanbod staat nog...

Tom

Alle twee zijn mogelijk,

maar ik zou zeggen, doe dat wat Tom zegt:
:puppydogeyes: als je later toch wild vliegen en je hebt nu die 100 €, kreeg je niet eens een mCPX, en zo heb je een mooie heli !

Vraag was: waarde brandstof heli
antwoord: als oefenheli veel

Graag wil ik ook reageren.
De waarde is zoals meeste zeggen, de staat en welks electronica.
Een OS of een Magnum in een Taurus geval, een G300/3001 of een GY401/9253 ?
De algehele staat?
Staat ie al jaren met verklotste brandstof in de tank als je 'm koopt?
Zie je gelijk het onderhoudsschema...:rolleyes:
Zeskantstartgeleider? chroom ? dan is ie suf gestart...

Ik zelf ben gek op 30ers en 50ers van voor 2002,dit waren en zijn nog goede heli's om op te vertrouwen.
Ik koop ze bij bosjes , heb er ook veel:oops:

Om 2 redenen : Alleen als ze nieuw zijn en 12 jaar terug de eigenaar het in een opwelling kocht maar bij curves alles al met frustratie in de hoek zette..

En dat ik ze in mijn jongere jaren niet kon betalen ( alleen een shuttle of MFA )

We kopen allemaal de nieuwste heli , doe ik ook ( Align) maar na een 3 maanden zit er bij het allernieuwste model al een schietstoel voor je gyro in .. zo vernieuwen ze.

Voor de nieuweling nu ? Mits je hulp hebt of kan krijgen is het niet verkeerd om een Taurus of Raptor te kopen zeker voor een 200 tot 300 compleet. Maar dan moet je ''hulp'' het ook goedkeuren.
Je leert sleutelen want je haalt 'm uitelkaar voor controle.
Je hebt een oefenheli die als ie klapt - de klap niet zo hard aan komt.
Zeker met de sim's van nu ( ik heb er geen/nooit gehad) kom je ver.

Het sterft uit dat je met je achterklep open je hele helie gebeuren met vrienden en koffie stond te klooien met die helies omdat net die nieuwste G400/9404 uit was... Piezo dat was cutting edge...

Dit is mijn zegje hoop dat het bijdraagd.

Die achterklep heb ik geen last van, daar heb ik een tafeltje voor ;-)

Maar we staan nog steeds met 5 man bevelen te roepen naar de ongelukkige met startproblemen :rolleyes:
RIJKER! ARMER! GAS! en alles tegelijk...
en de electro voorstander vliegt dan zo weg... Tot na een vlucht of wat zijn accu's leeg zijn, en hij zn oplader vergeten is

Zelfde met de estabs, staan we ook met een paar man te rommelen om zo'n ding goed te krijgen

Of beginners, die lopen er tegenaan dat ik een mening heb over hoe de curves moeten staan, maar mijn collega vlieger heeft een andere mening

Meestal komt het goed, soms ook niet
maar dat zal vroeger niet anders geweest zijn :mrgreen:

Back