Vraag: waarde van dieselmotoren

brutus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
Hallo allemaal,

Opeens komen er drie diesels op mijn pad (ze zijn niet van mij), en aangezien zowel mijn maat als ik geen verzamelaars OF dieselaars zijn, gaan ze de verkoop in.

Echter geen idee wat ze waard zijn.

Het gaat om een Webra Record 2.5, een Webra waarvan ik het exacte type niet ken, 2.5 cc, kogelgelagerd, achterinlaat. Beide motoren in uitstekende conditie, maar nét niet perfect (her en der een heel licht krasje, en ik zag één licht verbogen koelribbe...)

Verder nog een Jaguar 0.8 cc, die mij in goede tot zeer goede conditie toescheen, maar ik kon de compressie niet goed beoordelen i.v.m. geen prop (zonder prop lijkt de compressie al gauw heel erg goed).

Volgens mij zijn alle drie in absoluut goed lopende conditie, en gewoon geschikt voor "dagelijks gebruik".

Ik heb alleen geen flauw idee wat ze waard zijn.

Kan iemand me daar een indicatie voor geven?

Groet, Bert

Waarde dieselmotoren

Beste Brutus,

Wat de gek er voor geeft - zoals dat vaak gaat met verzamelwaar. Het is leuk om een werkend exemplaar voor weinig geld te bemachtigen maar hoe vaak zijn ze niet door onkunde of gemakzucht verprutst? Voor Webra's, in tegenstelling tot veel anderen, loop ik niet warm.

Voor de Jaguar 0.8 bied ik €25, exclusief verzendkosten.

Groet,
JW

Over drie weken is er in almere weer een lb vliegdag, daar komen veel vliegers die nog met diesels werken. Zie verder her draadje van bruno.

De jaguars zijn niet mijn meest favoriete Duitse dieseltjes. Meestal lopen ze behoorlijk maar hun levensduur is niet erg lang. Ik heb er enkele van, waarvan er 2 die nooit gelopen hebben. Gloednieuw, in de originele verpakking betaal ik nooit meer dan 60 euro voor een jaguar, ongeacht de cylinderinhoud.Webraatjes, tsja, ik denk dat er in Nederland meer webra diesels zijn dsn in Duitsland of in de rest van de wereld. De prijs van een webra diesel is sterk afhankelijk van het type, serienummer, originaliteit, toestand en de aanwezigheid van de originele verpakking en accesoires...

Alle drie de motoren zijn (helaas) zonder doos of papieren.
Het zijn gewoon drie motoren, voor zo ver ik kan zien gebruikt, maar alle drie erg netjes en schoon, met een schoon uitziende zuiger (door de poorten bekeken).

Gewoon goede gebruiksmotoren, geen echt verzamelaarsgoed.

Ik zit te wachten op de foto's; de motoren zijn nl niet van mij...

Groet, Bert

De advertentie in het te koop forum, maar hier foto's van de diesels:

full

full

full

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Back