[VRAAG] Wat vind jij een goede/beste 4WD wedstrijd wagen ?

  • Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Aangezien ik in 2005 op de ERCE baan ga rijden. (Eindhoven)
Samen met Blade_3 van dit forum.

Nu heb ik besloten om een Xray Factory Kit te gaan halen aan het einde van de vakantie.(zodat ik in de winter genoeg tijd heb om er iets moois van te maken :lol: )

Nu komt er de volgende electronica in : (samen een beetje met Blade_3 (Mark) uitgekozen)

Chassis : Xray Factory Kit
Regelaar : Ben ik nog niet over uit, maar tijdelijk een Novak Cyclone TC2
Kap : Dodge Stratus 2.0 en een Alfa Romeo 2.1 of 2.0 (Weet niet meer welke 190MM is :P)
Accus : GM 3300 Mah (Saddle's)
Velgen : Dishes (Tuurlijk :cool:)
Banden : Corally (A & B )
Motor : Orion V2 (10 Wikkelingen => Modified Klasse)

Nu komen er nog kleine dingen bij enzo, maar dat komt allemaal wel goed, maar wat vinden jullie nu de beste wagen (Misschien eigen ervaringen ?)

Dit is niet bedoeld om lekker hard te discusieren , maar gewoon om te weten waar jullie mee rijden, en wat je ervaringen zijn.

Ik zelf heb gekozen voor die Xray, omdat ik ze genoeg heb zien rijden, ik vind ze mooi.. rijden hard (Moet de coureur natuurlijk een beetje mee helpen :)) Goede levering van onderdelen.
 
Xray is een goede auto en competief erg goed. De Hudy-kwaliteit is gewoon erg goed en je zal weinig slijtage zien.

Ik zou zo op het moment geen betere weten, de Corally Assasin schijnt nog niet goed te krijgen te zijn en de TC3 is een geduchte concurent.

Effe een toevoeging.....
Je moet goed informeren met wat voor motor je in de gewenste klasse mag rijden. Meestal is dat een 12 turns naar eigen keus of een "stock" geleverd door de organisatie.
 
kijk eens naar mission 2 van schumacher iets gekoper maar nieuwer.
Cees
 
volgens mij is een factory kit niet te vergelijken met een mission 2 :?:
t zijn erg goede auto's, die factory kit's, bij ons op de club rijden ze vooraan in het veld mee, die xrays rijden gewoon een klein beetje harder als de rest op top, omdat alles gewoon zó ongelofelijk soepel draait....ik weet trouwens niet of er standaard een vrijloop diff inzit (mag je wel verwachten bij een factory) maar dat blijkt dus een echte aanrader te zijn.

ik heb een hpi pro 3, en dat rijd erg goed voor mijn stijl (beginnend circuit rijder).

Tip: neem IPV die stratus kap een mazda 6, die geeft je in de bochten meer grip en op het rechte stuk meer stabiliteit (zonder snelheidsverlies). ook stuurt hij een stuk directer.
Nog een tip: ga geen spullen uitzoeken op gewicht, meestal is er een minimum gewicht wat je auto rijklaar moet hebben, en dan kun je loodjes bij gaan plakken :wink:
 
Klopt, maar de Mazda 6 blijkt ook zijn kinderziektes te hebben.

En over het gewicht snap ik je niet helemaal, ik moet minimaal 1500 Gram hebben, en ik hoorde van Mark dat iemand op ERCE ook met een FK rijdt, en die gewone electronica erin heeft (wel top natuurlijk) en die dan nog loodjes erbij moet doen. Dus daar let ik in iedergeval niet op.

Maar jullie mogen ook specificaties van jullie auto's plaatsen hoor :?:
 
Ik rij met een Mission met Hitec HFX regelaar (tot 10 turns), Corally 13 turns motor, Take-Off CS27 slicks, en op parkeerplaats met Carson profielbandjes. Verder jammer genoeg sanyo 1700's (binnenkort 3300) en Attack zender die volgende week word vervangen door Futaba 3PM.
Dat was het wel.
Hooiii
 
mijn Hpi rs4 pro 3 setup:
Hpi clk DTM kap (soon een mazda6)
Hpi carbon onder en boven plaat
Hpi Alu motormount
Hpi carbon graphite dempersteunen
Hpi carbon graphite diff's
Team orion club motor 27 turns (stock klasse)
Take Off cs27 bandjes met Take Off medium inserts op corally dish rims (club banden)
Jamara No limit esc (tijdelijke vervanging van conrad troep, als ik in NL
een nosram dominator kan vinden word het die)
Jamara (ijgenlijk Sanyo met Jamara sticker) 3000 nihm accu's
Futaba standaard ontvanger
Futaba s3003 servo (standaard, moet nog vervangen worden door een high speed digi)
400 WT shock olie


zoals je ziet is dit dus een zeer simpele setup, maar ik ben nog maar net lid (1 maand ongeveer) en moet ijgenlijk nog een beetje aan de baan wennen, zo gouw het wat beter gaat zal het steeds beter spul worden :lol:
 
ikke heb:

auto: schumacher mission
zender: futaba junior mega tech en een futaba attack 2er
motor: team orion orbital mach mod 2
accu's:1xsanyo 2400
1xtamiya racing pack 1700
3xteam orion 1500 rocket pack
regelaar: GM V6r
body: BMW 350i en pontiac fire bird ( omgebouwd naar straatrace car...dritf soms voor de lol ff..dan gaat die kap er op)
hop ups: gear adapter
banden:schumacher
lader: lrp quadra jet charger 4amp

dit was het volgens mij wel zo'n beetje...heb ook nog een hydroplane maar das nu nie zo boeiend...auto's zijn leuker!!! :lol:
 
mmm mijn materiaal moet ik niet gaan neerzettenn , het is allemaal al gedateerd :) ik rij met oldtimer auto's hihi
 
Beste RCers

ik rijd met een Schumacher Mission 2 met:

Nosram dominator powercondesator
Futuba digi servo 1.00 sec
V2 motoren van orion 12x2
Acoms micro ontvanger 40AM
Sanyo 3300MAH mached (saddle)
Gouddraden
goudkontakten
Corally SS-A (stiekem met grotere velgen dan toegestaan :wink: )vandaar dat ik niet op CS-27 rijd.
Stratus 2.1 special paint en BMW M3 protoform
Acoms Technisport computer zender

naja dat is zo'n beetje mijn auto.
en ben er HEEL erg over te spreken, hij is in ieder geval sneller dan me oude Corally C4 eurochamp. en dan de andere standaart wagentjes.

Mzzl Robo
 
Hoe kan je een stratus 2.1 hebben als die er alleen in 200MM is ? :cool:
 
Ik heb nog standaard ontvanger, Attack zender en s3003 servo. Zender wordt volgende week of die week erna vervangen zoals eerder gezegd, en servo zal dan wel snel volgen.
Hooiii
 
Mijn setup van een hele goeie auto:

Tamiya TA-03Rs Posrche 911 GT1 body
Acoms AT-7 regelaar
Purple Bull 18x2
Voledig gekogellagerd
Corally schuim banden purple dot
Schulze Micro 4 kanaals ontvanger (kanaal 56)
Graupner XS-6 zender
Standaard servo
Accu's Panasonic 1700SRC
2x 1900mAh Conrad accu's :S

Laatst deze auto ff meegenomen toen ik ging rijden met me serpent maar is niet vooruit te branden damn he wat gaat dat langzaam :/
 
Er zijn momenteel een aantal toppers onder de rc electro 4wd toerwagens. Naar mijn mening zijn dat de Xray T1 Factory kit, de Tamiya 415, de Schumacher Mi2 en de as-aangedreven Yokomo en HpI pro 4. ( in willekeurige volgorde ) Dit zijn stuk voor stuk top auto's.

Welke van deze auto's je ook rijd, jij bent de persoon die bepaald hoe hard je gaat, door afstellen, rijden en materiaal wat je erin stopt.

Als we alleen naar de "kale" prijs gaan kijken van de genoemde modellen dan valt de Schumacher Mi2 toch wel op. De prijs is beduidend lager als de prijs van de concurrenten, zonder dat er mindere kwaliteit geleverd wordt.

De losi en associated zijn op hun retour, maar de opvolgers zijn onderweg.
 
Dennis
de X-ray kit is een erg goede auto
heb hem net gebouwd en ga er deze week mee testen
alleen je wilt op eindhoven rijden met een 10 turns motor lijkt mij erg veel
de baan is zeer technisch
kun je beter met een 14 turns beginnen
heb je veel meer trekkracht en top heb je daar minder aan
volgens mij kun je de factori kit zo uit de doos rijden
tip: schokbrekerolie 30
3 gaatjes rondom
gaat als een speer
gr ben
 
ben zei:
Dennis
de X-ray kit is een erg goede auto
heb hem net gebouwd en ga er deze week mee testen
alleen je wilt op eindhoven rijden met een 10 turns motor lijkt mij erg veel
de baan is zeer technisch
kun je beter met een 14 turns beginnen
heb je veel meer trekkracht en top heb je daar minder aan
volgens mij kun je de factori kit zo uit de doos rijden
tip: schokbrekerolie 30
3 gaatjes rondom
gaat als een speer
gr ben

Bedankt Ben, kan ik goed gebruiken !
 
Roelof zei:
Xray is een goede auto en competief erg goed. De Hudy-kwaliteit is gewoon erg goed en je zal weinig slijtage zien.

Ik zou zo op het moment geen betere weten, de Corally Assasin schijnt nog niet goed te krijgen te zijn en de TC3 is een geduchte concurent.

Effe een toevoeging.....
Je moet goed informeren met wat voor motor je in de gewenste klasse mag rijden. Meestal is dat een 12 turns naar eigen keus of een "stock" geleverd door de organisatie.

ERCE Motor keuze is vrij vanaf 2004..
 
Back
Top