Vraag: wie weet waar je die keramische glijlagers voor helimotoren kunt kopen?

brutus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
Zoals de titel al zegt: Wie weet waar die dingen te krijgen zijn of wie die modificatie uitvoert?

glijlagers? met wat voor motor ben jij bezig :D
Dat schijnt een of andere upgrade te zijn, vervang je het grote kogellager voor een, lomp gezegd, keramische platte schijf, en er word van gezegd dat dat het eeuwige leven heeft.
Is een upgrade die bij de heren 3D brandstof vliegers nogal eens gedaan wordt en ik heb er ook hier wel eens wat over gelezen, maar ik kan nergens meer iets terugvinden....

Welke afmetingen? Heb al een paar leveranciers gevonden, maar die leveren grote maten.
Vergelijkbaar met SKF 16002, maar dat weet ik niet zeker, het is in elk geval voor een OS HZ91 als ik me niet vergis.

Maar ik ben dus op zoek naar linkjes naar die specifieke modificatie voor heli-motoren....

Onder de zoeknaam:
"keramische lagers"
Is hier het een en ander te vinden op het forum.
Willum
Ja, maar dat gaat allemaal (voor zover ik kon zien, heb teruggekeken tot 2011) over keramische kogellagers, en dat is niet wat ik zoek....
Dit gaat over keramische GLIJlagers...

Vreemd, ik weet wel dat er in de 3D tijd er een paar waren die met keramische kogellagers bezig waren en dat die stuk gingen, Glijlagers heb ik nooit voorbij zien komen.

Ikke wel, en ik trek me de haren uit m'n kop dat ik dat niet terug kan vinden....

Nee, volgens mij hier, en ik meen me te herinneren dat er ook een of twee keer een motor met die modificatie te koop is aangeboden.

fullsizeoutput_19.jpeg
fullsizeoutput_19.jpeg

Yess… DIE bedoelde ik! Dank Frans, ik begon al even te denken dat ik gek aan het worden was....

Maar heb je ook een andere link? Want wat je geeft probeert alleen maar een e-mailtje naar Magnumfuels te sturen, en zo te zien is www.magnumfuels.com geen werkende website...

en, zitten ze er al in?
ben wel nieuwsgierig naar de effecten van zo'n ander lager..

Back