vraag

Ik heb zelf geen speedboot, ga het ook niet kopen, maar ik vroeg me het volgende al een tijdje af: ik ben zelf in het bezit van een nitro-wagen en die slaat zo nu en dan af. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen als je vaart met een verbrandingsmotor en die slaat af, midden op het water.. Zorgen jullie ervoor dat ie gewoon niet afslaat of hebben jullie een electro hulpmotortje?? Of balen jullie gewoon enorm als het gebeurt :wink: ??

J

Boatzilla

XtremRCBoats gebruikt een RC ophaalboot (Boatzilla), en er zijn altijd wel één of twee werphengels-met-tennisbal aanwezig. Werkt minder goed als er een boot ligt te zinken of voor dobber speelt... :oops:

Toen ik begon met de modelbouw was dat met boten. Een modelletje van een snelle torpedoboot (eigen ontwerp) was een keer vast komen te zitten in de waterplanten (om de schroef gedraaid). Een stel eenden in de buurt vonden het maar niets, die indringer, en begonnen hem aan te vallen. Ik was benouwt dat de boot teveel water zou maken maar dat gebeurde gelukkig niet. Wel kwam hij los uit het ruig en kon ik hem terug varen naar de kant. Het was een komisch gezicht, een stuk of drie eenden die snelle aanvallen deden naar dat hulpeloze bootje en die er als een speer vandoor gingen toen hij opeens uit zich zelf begon te varen.

Ik heb een Voetbalboot is daar heel handig voor setje compleet zo'n 100 euries..

Alles wel zo'n beetje gehad nu.

Dus :
  1. Zwemmen. De oudste manier ;)
  2. Roeiboot. Halen maar. Zeer efficient, en minder vermoeiend.
  3. tennisbal aan werphengel. Gooi de bal over de boot, en je haalt het geheel zo naar binnen. Zeer effectief, alleen als de boot nog volledig drijft, en dicht langs het kantje licht.
  4. Ophallboot ala Boatzilla. Een vierkante doos, met een soort brede arm voorop, met welke je de bootjes terug naar de kant kan duwen.

Dan heb ik op mijn electro hydro nog een mooi snufje zitten (Alle credits voor Bas Ladru van Xtreme). Op het roer is een plexiglas plaatje naar BOVEN toe gemonteerd. Als het scheepje nu ondersteboven ligt, fungeert de prop als een propeller in plaats van als schroef, en hangt het plexi plaatje in het water. Zo kan ik ondersteboven toch terugkomen naar de kant.

Marco.

Ook met electro gaat het weleens mis Daniel ;)

Ikzelf heb al een aantal malen int water gelegen omdat mijn scheepje doelloos in het middel van het meertje dreef :)

Als je eenmaal wat groter gaat, en voor de zekerheid een failsave erin hebt zitten, KAN die er ook zomaar ineens mee stoppen. Het is wel niet zomaar, maar voor jou lijkt dat wel zo, omdat je de storing niet ziet ;)

Dus dan moet je toch natte voetjes krijgen ;)

Marco.

Back