vraag

Discussie in 'Model truckers' gestart door Rienk, 25 jan 2020.

  1. Rienk

    Rienk

    Lid geworden:
    9 nov 2017
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Friesland Franeker
    goeie avond allemaal
    Even voorstellen
    Ik ben Rienk en ben samen met mijn vriendin Janny bezig met een modeltruck 1.24 te bouwen
    Nu heb ik een vraag aan jullie
    Wij willen er lampen in bouwen en die moeten natuurlijk branden

    Nu ben ik voor haar opzoek naar een oplaat bare accu die we in de brandstoftank kunnen plaatsen

    Er zit wel 1 nadeel aan als we dat doen , er is geen ruimte om het er uit te halen

    Vandaar oplaat baar zodat we met een stekker de accu kunnen opladen

    De maten die we nodig hebben zijn , 50 mm lang , 20 mm breed , 20 mm hoog

    Wie kan ons op de goeie weg helpen met de onderdelen die we nodig hebben

    Zelf ben ik ben met modelbouw bekent bouw namelijk modelboten van schaalmodel revell die ik RC ombouw

    Graag horen wij waar we de accu met goeie lader van deze afmetingen kunnen vinden

    Met Vriendelijke Groet Rienk en Janny
     
  2. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.621
    Locatie:
    Drenthe
    Aan welke spanning zit je te denken voor deze lampen?
     
  3. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    kijk eens bij conrad electronics,
    of duitse modelforums
    er schijnen clubs te zijn met 1/24 modellen namelijk
    zal kijken of ik ze ken vinden
    het moet wel kennen want ze maken zelfs 1/87 trucks en zelfs graafmachines rc
    emek 1/25 modellen heb ik zelfs al rc gezien op modelshows
     
  4. Rienk

    Rienk

    Lid geworden:
    9 nov 2017
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Friesland Franeker
    Ik ben al wezen zoeken maar kon niets vinden vandaar dat ik hier de vraag stel

    De kleine accu die ik zoek staan geen maten bij , en dan word het kopen al gauw een stuk lastiger

    Helicor het worden

    4 Blink SMD Led (Knipper led)
    2 SMD LED 0603 met draad - Paars
    4 SMD LED 0402 met draad - Warm wit
    2 SMD LED 0402 met draad - Rood

    Dus zat ik te denken aan Polymeer batterij 700 mah 3.7V 802040 smart home Oplaadbare Li-Ion batterij voor dvr GPS MP3 MP4 Bluetooth Speaker Lezen pen DIY

    Alleen moet ik daar dan een goeie oplader voor vinden zo dat ik hem kan opladen als dat zou moeten , de lampen gaan niet constant branden

    Totaal 16 lampjes met weerstanden er tussen en in serie gezet
     
  5. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.621
    Locatie:
    Drenthe
    Ik dek dat je, als je 3,7 V wilt gebruiken, je de led's niet is serie hoeft te(kan ) zetten, maar dat is afhankelijk van de gewenste led spanning, en die zit toch meestal rond de 2,5 - 3V
    Maar goed, er zijn dacht i wel LiPo's die in de gewenste afmeting te krijgen zijn, maar daarvoor heb je wel een relatief dure lader voor nodig.
    Ik zal eens verder kijken.
    Cor
     
  6. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    als het een statisch model word, kun je dan niet beter een vaste voeding gebruiken.
    Ik heb in het verleden ook een statisch model gemaakt, wel 1/14 maar daar heb ik toen een gewoon een losse adapter bij conrad gekocht met 12v uitgang.
     
  7. Rienk

    Rienk

    Lid geworden:
    9 nov 2017
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Friesland Franeker
    nou kijk Koos82 ik heb een hekel aan vaste draden , je moet altijd uitkijken dat er geen breuk in komt

    en we willen hem ook nog wel eens ergens mee heen nemen dus dan is het makkelijker als er een accu in zit , en het staat ook nog netter omdat je de kabels niet ziet lopen

    Dank je wel Cor voor je antwoord

    Wij zelf aan deze set te denken

    [​IMG]

    [​IMG]

    Die zouden het voor ons wel kunnen dachten wij , kwa grote zal alleen de stekker kabel moeten aanpassen

    Zodra we deze zou kunnen gebruiken kan we de batterij ook voor andere bouwplannen kunnen gebruiken

    Groeten Rienk en Janny
     
  8. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.621
    Locatie:
    Drenthe
    Die zijn wel breder dan 20 mm volgens mij, maar zijn zoiets als ik voor ogen had
    Als je 25 mm breed kunt bergen x 8 dik, dan zijn er mooie lipo's te koop voor heel weinig in China....
    Of subC accu's maar die zijn weer 43 x22 dia.?
     
  9. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    823
    Locatie:
    Halsteren
    Nog even een tip. Ik heb in het verleden auto 1/87 omgebouwd als dcc car. Voor mini opladers lipo accu,s en service, kun je hier terecht. https://www.miniatuura.nl/prestashop

    Veel bouwplezier
     
  10. Rienk

    Rienk

    Lid geworden:
    9 nov 2017
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Friesland Franeker
    dank je wel stoomertje voor je antwoord

    ik geloof dat we er al uit zijn en gaan voor de iets grotere die ik eerder met foto heb aan gegeven

    Het gaat om een schaal 1.24 vrachtwagen en geen 1.87
    De zelfde accu's kan ik ook weer gebruiken in mijn schepen die ik aan het bouwen ben , zijn mooi klein dus goed weg te werken

    Gaat het niet ik de vrachtwagen lukken zijn de accu's dus niet weg ge gooit geld , en kunnen voor andere doelen gebruikt worden

    Groetjes Rienk en Janny
     

Deel Deze Pagina