vraag

Hallo iedereen,

uiteindelijk is het er toch van gekomen om mij te registreren.
Voordeel is dat je niet met vragen hoeft te blijven zitten. :)
Het volgende is het geval
Ik zou graag een zeilboot wiilen bouwen en nu heb ik 2 modellen in mijn hoofd.
De Seadolphin en de Seawind. Geachte forumleden kunnen jullie mij de voors en de tegens van deze modellen vertellen?
Ik wacht met spanning af.

gr René

Dag René,

Dit is wel een erg open vraag.
Wat heb jij inmiddels zelf aan informatie vergaard en op welke punten zou je graag nog specifiek informatie willen hebben, zodat jij zelf de goede keuze kan maken.

Deel dat met ons en wie weet kunnen we je dan helpen.

Piovra,

Je zou bij de bouwverslagen op de forum kunnen kijken, bijvoorbeeld die van de vo70 :idea: .

Joeri

Ik heb beide boten.
seadolphin is een zeer mooi beginnersbootje, in de praktijk blijft het een beetje behelpen, het is allemaal wat zwakker uitgevoerd dan de Seawind.
De Seawind is een echte 1 meter klasse boot met zeer goede eigenschappen en het is allemaal wat sterker uitgevoerd.
Er zit een prijsverschil tussen maar die is het echt waard.

Verder zou ik eens een paar avonden echt gaan struinen op het web, informatie genoeg om weken te lezen.
Er is zo veel mogelijk en er is nog veel meer te krijgen.

terfwoorden: IOM, US1m, Seawind, 1 meter klasse, zelf bouwen etc etc

Pendelaar

Hallo,

Dank je voor de snelle reacties, over de Seawind heb ik al een aantal sites gevonden.
Over de seadolphin nog vrij weinig, mijn voorkeur gaat in eerste instantie ook uit naar de seawind.
met het advies van pendelaar kan ik aardig uit de voeten. :D

maar misschien zijn er forumleden het helemaal niet eens met pendelaar, ik zou zeggen laat je horen en probeer te overtuigen. :)

Ik zou inderdaad ook eerder voor de seawind gaan, De seadolphin is wel echt een beginnersboot.
De tip van Pendelaar is echt een goede. Ik heb me ook dagen vermaakt met surfen op het net op zoek naar info voordat ik een nieuwe boot heb aangeschaft. Om nou te zeggen dat het bezit van de zaak het eind van het vermaak is klopt natuurlijk niet helemaal. Maar heb van te voren al erg veel plezier gehad aan het zoeken op het net. Uiteindelijk zul je toch je eigen voors en tegens op een rij moeten zetten en naar je eigen inzicht een keuze moeten maken. Veel plezier in elk geval daar alvast mee. En er komt uiteraard wel een bouwverslag neem ik aan toch?

Groeten,

Bart Jan

Hallo,

Allereerst sorry voor de wat late reactie, er moet tenslotte nog gewerkt worden.
Op jullie reacties afgaande, wordt de keus voor de Seawind alsmaar groter.
(vind ik helemaal niet erg) :)
Wel heb ik nog een vraag.
Nu heb ik op het forum van de Seawind iets gelezen dat er scheurtjes zouden kunnen onstaan aan de romp op de plaats waar de kiel bevestigt is.
Hoe is dat bij jullie? hebben jullie daar ook ervaring mee?

En inderdaad wanneer de kogel door de kerk is, zal ik zeker proberen er een bouwverslag van te maken.
Ik heb namelijk nogal een haat liefde verhouding met computers. :evil:

gr René

Back