P
peter verhulst
Guest
goedenmiddag luitjes,
ik heb een modelvliegtuigje gemaakt en wil dit - voor het eerst - gaan airbrushen. Heb een revell single-action.
Het is dit vliegtuig en ik leen de foto Attachment browser: DII 121.jpg - RC Groups.
de onderkant vd vleugel wordt blauw, de bovenkant comouflage.
Markeringen etc. wil ik met penseel aanbrengen. Het gaat dus om relatief grote vlakken in één kleur met evet. overloop aan de randen.
Als bespanmateriaal gebruik ik wat men noemt Doculam of Clearfilm; een materiaal waar je boeken en kaarten e.d. mee kunt plastificeren Laminator Warehouse: Laminating film, roll film vetvrij maken met alcohol en dan spuiten.
Nu komt het, ik zie door de bomen het bos niet meer, dwz ik ben nu zover dat ik ´weet´ dat:
Acrylaatlak op waterbasis schijnt goed te werken.
Ik heb een paar vragen.
- met hoeveel water moet je acrylaatverf verdunnen?
anders gevraagd, hoe dun moet het worden voor de airbrush
- vervolgens 2 (of meer) lagen aanbrengen (totdat ik de kleur mooi vind?)
- hoelang/ hoe snel moeten deze lagen achter elkaar?
- wat doe ik ondertussen met de airbrushpisttool?
ik lees het wel, alvast bedankt
groet
Peter
ik heb een modelvliegtuigje gemaakt en wil dit - voor het eerst - gaan airbrushen. Heb een revell single-action.
Het is dit vliegtuig en ik leen de foto Attachment browser: DII 121.jpg - RC Groups.
de onderkant vd vleugel wordt blauw, de bovenkant comouflage.
Markeringen etc. wil ik met penseel aanbrengen. Het gaat dus om relatief grote vlakken in één kleur met evet. overloop aan de randen.
Als bespanmateriaal gebruik ik wat men noemt Doculam of Clearfilm; een materiaal waar je boeken en kaarten e.d. mee kunt plastificeren Laminator Warehouse: Laminating film, roll film vetvrij maken met alcohol en dan spuiten.
Nu komt het, ik zie door de bomen het bos niet meer, dwz ik ben nu zover dat ik ´weet´ dat:
Acrylaatlak op waterbasis schijnt goed te werken.
Ik heb een paar vragen.
- met hoeveel water moet je acrylaatverf verdunnen?
anders gevraagd, hoe dun moet het worden voor de airbrush
- vervolgens 2 (of meer) lagen aanbrengen (totdat ik de kleur mooi vind?)
- hoelang/ hoe snel moeten deze lagen achter elkaar?
- wat doe ik ondertussen met de airbrushpisttool?
ik lees het wel, alvast bedankt
groet
Peter