vraagje 2 motoren via v-mixer

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door Berster, 17 jul 2014.

  1. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hallo,

    Ik heb 2 motoren(755/40) en esc's (graupner PROFI40R) aangesloten via een aparte v-mixer (dus niet die in de zender). Maar nu wanneer ik vooruit wil varen zwenkt de boot eerst iets naar rechts en gaat dan pas rechtdoor varen. dit komt omdat de ene motor eerder wordt aangestuurd dan de andere, is dit nog te verhelpen?

    grt
     
  2. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Dat is een bekend probleem. Heb zelf in mij HH ook 2 motoren en 2 regelaars liggen die ik met een knop op mijn zender kan koppelen op de linkerstick. Bij mij gaat de linkermotor dan net iets eerder draaien. De regelaars heb ik opnieuw ingesteld maar probleem blijft. Hoeft niet eens aan de regelaars te liggen, misschien loopt de ene motor/as net wat stroever dan de andere. Voor mij niet echt storend.

    Oplossing: pas de schakelaar omzetten als je met beide motoren apart aan het varen bent.
     
  3. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Heb je WEL èèn links en èèn rechts draaiende schroef?

    Mvg. Richard
     
  4. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ja ik heb een L en R schroef.
    De boot vaart altijd op 2 motoren dus er valt niets om te zetten, vreemde is dat mijn andere boot met precies dezelfde opzet dit probleem niet heeft?!

    grt
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Probeer eens te meten hoeveel stroom elke motor trekt bij het aanlopen, of zet eens beide motoren parallel op één regelaar. Dan zie je zo welke motor het laatst gaat draaien of een zwaar punt heeft. Of verwissel de motorregelaars eens aan de ontvanger of de mixer en kijk of het dan precies andersom reageert. Zo moet er toch uit te vinden zijn waar het "lek" zit. Succes ermee! Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina