Vraagje 450MX van align i.c.m. 40A regelaar

Hallo,

Aangezien de scorpion 3959kv overal bijna out of stock is ben ik eens naar een andere gaan kijken. De 450M of 450MX van align lijkt me ook nog wel wat, vooral de MX omdat die lijkt me toch nog meer power kan geven. Alleen staat dit bij de specificaties:
"Max continuous current:46A/68A(5sec)", alleen men regelaar is maar 40A.. Zou deze dan kunnen doorfikken?

MAAR ik zag wel dat er bij de align kits ook een 450MX bij zit en daar zit zelfs maar een 35A regelaar bij dus lijkt me dat men regelaar het ook wel zal kunnen volhouden?

En trouwens, ben van plan om er een 14T pinion op te gaan zetten.

Edit: Nog even een vraagje, de motormount van men KDS die zou normaal toch ook moeten passen op de 450MX?

Bedankt voor de reacties ! ;)

ik ben erg nieuwsgierig naar reactie. ik zit ongeveer in het zelfde scheutje :P
en kan je dus helaas niet helpen. Maar ik wacht met smart op antwoorden van onze mede forumers.

Ik heb zelf de 450MX maar dan op een CC 50 ICE lite.
Hier mee kan ik ook loggen en kan achteraf zien wat er max aan amperage door
de motor gevraagd wordt, blijkt dat het bij mij af en toe boven de 50A komt.
Een 40A regelaar is voldoende, maar ik heb zelf voor meer zekerheid gekozen en de CC
gepakt, wel met een 15T omdat het een lager kV motor is. Dat verschil merk je wel!

Grappig..

Ik heb ook een 450mx, ook op een 50 amp cc. Alleen heb ik een 12 tands pinion, de regelaar en de rekengetallen zeggen 2500 toeren op de kop.

Momenteel 1 vlucht gehad, met wat normaal sportvliegen, wat hooveren en een paar stevige climpbouts
De log vertelde me dat ik max 23 amp verstookt had, en dat was tijdens een climbout.
in hoover zat ik op 13 a 16 amp.

Ik ga er een 14tands op zetten dus dan veronderstel dat het iets van een 40amp max zal zijn.

Volgens de calc zou ik dan rond 3500 toeren op de kop hebben (600meer dan momenteel :D )

Sirolf: de calc zegt dat je normaal 3700 toeren op de kop zou hebben.. Das toch al veel hoor als je geen extreme 3D vliegt ;)

Die van mij is potent genoeg... En dat met een 12 tands pinion.

Maar ik heb nu de schuine vertanding erop zitten, daar is alleen een 12 t voor beschikbaar (toch?)
Misschien dat ik hem ff terugbouw naar de originele tandwielen, en een 13 of 14 t probeer
Ff kijken wat het doet met de vliegtijd :mrgreen:

Die van mij is potent genoeg... En dat met een 12 tands pinion.

Maar ik heb nu de schuine vertanding erop zitten, daar is alleen een 12 t voor beschikbaar (toch?)
Misschien dat ik hem ff terugbouw naar de originele tandwielen, en een 13 of 14 t probeer
Ff kijken wat het doet met de vliegtijd :mrgreen:

Schuine vertanding met 450, met 12 pinion staat gelijk aan een 15 pinion normaal....

Schuine vertanding is inderdaad gelijk aan 15T recht zoals Anko al zegt.
Ik heb al pieken van 70A gehad en heb een max toerental van 3200 in de gov.

Hm, toch eens met een echte meter eronder gaan staan dan..

Wel redelijk apart dat de stroom bij mij zo laag blijft?
Op een 15t zo ik hoge pieken verwachten..

Ligt offtopic:
Hoe komt het dat een schuine vertanding voor meer toeren zorgt dan je rekentechnisch zo verwachten?
Je hangt toch nog steeds vast aan hetzelfde aantal tanden?

Weet je ook dat het hoofdtandwiel met schuine vertanding minder tanden heeft?
In dit geval dus 121T tegenover 150T bij rechte.

Rekentechnisch moet je dus op max 3300 gegoverned uitkomen.

Aha, dat verklaard al iets :mrgreen:

Maar toch gaat de meter er eens onder, ik vind het gewoon erg apart dat iedereen op van die hoge amperages uitkomt.

Of de logger doet raar, maar daar ga ik ff niet van uit

Back