Vraagje betreffende nalatenschap statisch modelbouw

Goedendag Modelbouw forum,

Een nieuw forum lid, en meteen een een (lastige?) vraag, Mijn naam in Dick, 50jaar uit omgeving Alkmaar, ben (nog) geen echt actieve modelbouwer

Ik weet niet zeker in welk topic het het beste kan plaatsen, dus doe ik het hierzo.

Uiteraard in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn vader is onlangs overleden, en in zijn nalatenschap zit ook een ruime hoeveelheid aan 1:35 model dozen en diorama materiaal.

Het merendeel is nog zgan in de verpakking, nu is het natuurlijk zonde om alles ongebruikt op te slaan dus ik vroeg mij af wat de beste manier is om dit aan te bieden?

De dozen zijn onder anderen van het merk Aufhagen en MiniArt. voornamelijk WO-2 wagens, huisjes en dergelijke.

Ik hoop dat iemand zo vriendelijk is om mij te helpen

Groet
Dick

Als je ze op marktplaats of marketplace zet raak je ze wel kwijt, hoor.
Of op dit forum in de cTe Koop sectie.
Dat kan natuurlijk ook.

Ik denk dat markplaats beter is.
Volgens mij kijken er hier veel minder.
Je kan ook beide doen natuurlijk.

Marktplaats... :eek:

Verwacht sowieso niet dat je er de nieuwprijs voor krijgt. Ook niet als de kit nog nieuw in doos zijn.

De gebouwde kits zijn moeilijk te slijten, weet ik uit ervaring.
De vorige eigenaar heeft er úúúren op zitten zwoegen en is uiteindelijk trots op het resultaat omdat het exact geworden is wat hij/zij zich ervan had voorgesteld. Grote emotionele waarde, ook voor familie.
Want die tank/voertuig/boot/vliegtuig heeft de overledene zelf met z'n handen gewerkt.
Voor een ander is het 'gewoon' een model van een boot/vliegtuig/tank/auto.

Wat ook een optie is voor goed/mooi gebouwde modellen:
bied ze aan een museum aan wat dezelfde tijd behandeld als de modellen.

Ik weet natuurlijk niet hoe pijnlijk dit is maar misschien is het leuk om lekker te gaan bouwen.

goedendag, dank jullie wel voor jullie reactie,
Ik ben een beetje laat met de reactie, maar was wat druk met werk en het huis leegmaken, het modelbouw materiaal zit inmiddels in verhuisdozen.

had al een begin gemaakt op Marktplaats, maar weinig reactie, ik moet alleen nog een lijst maken welke dozen er zijn.

Overigens kwam ik er ook achter dat de MiniArt 1:35 is, en de Auhagen is H0 1:87 zijn, van Auhagen heb ik ook weel extra materiaal.

hoop komende tijd een lijst te kunnen maken.

Back