Vraagje combinatie 300 7,2V op mini piper

Hoi,

(Mijn stroomtang heeft het begeven en ik vind via de zoekfunctie niet zo snel een antwoord.)

Is een speed 300 7,2V met 2s lipo's en een 6*3 prop een combinatie welke nog acceptabel is (qua levensduur motor ?)

Bedankt,

Is een Günther propje een goed alternatief voor jouw model? Gebruiken we ook op de Holiday, zoek daar maar eens op...

Een "Günther" is 125 x 110 mm dus 5"x4,3 in inch maten.... een 6"x3" 20% meer diameter en 40% minder spoed ....... moet dus makelijk gaan ..... mits de kist niet te zwaar is ...... in een 200 grams Holiday is de gemiddelde vliegstroom < 2A .... dus b.v. een 6x3" klapprop in een zwevertje van < 250 gram heb je met ~ 150W/kg (37,5W = 8,4V bij 4,5A) voldoende reserve .... alleen of je voldoende prop-speed haalt ??? ... bij een Holiday kan een SP280 6V op 7 cellen (klassiek 700Mah NiMh's) het ding net goed vliegend houden......(22-25 gram/DM² = totaal gewicht 190-225 gram) ...... dus bij een vleugelbelasting tussen de 10 en 15 gram/DM² ...... zal het wel lukken......
Alternatief van celletjes er bij om meer toeren te bereiken ik denk dat het motortje het :oops: krijgt ....

Bedankt voor de uitleg,

De mini piper heeft een gewicht van 310 gram, met drijvers.
Ik heb ook nog een paar paketten 3s1p, vraag is echter of de speed 300 dit aan kan.

MultiPlex heeft een 1:2,3 vertraging waar (uitsluitend) een Grote "Günther" 7"x 6,5" op past...., deze prop is ook wel op een GWS vertraging van 1:2,8 te "prutsen" ..... met 3x Lipo en een hoop power-management ......de R.O.W. kost het meeste energie.....kunstvliegen zal je er waarschijnlijk niet mee doen.....brand de SP300 6V net niet af.. :?

Als je geld wilt uitgeven MEGA 16/7/10 met 6"x4" of 6"x5" prop ...... 50 - 60 W uit twee Lipo's, genoeg RPM's , 7-8A maximaal ....

UIteindelijk word de mini piper toch te zwaar. Qua vliegen gaat met twee lipos prima 6*3, echter ROW is er niet bij. Eerdere ervaringen laten zien dat juist het op step komen van de drijvers toch net iets meer pull vraagt. Drie lipo's en een 6*3 is echt te veel, het is al te zien aan de vonken op de collector bij meer dan half gas.

Anyway, ik heb de wielen er weer onder gezet, gelijk weer op gewicht met 250 gram. Met twee lipo's en een gunther vliegt het zo weer prima.

Bedankt.

Back