vraagje??? eco8 x-250-4H

Onlangs uit een failliete boedel een eco8 voor weinig kunnen overnemen.
lijkt me wel weer een mooie uitdaging naast mijn 2 mini's

Tis een mooie complete heli met flink wat alu

• vrijloop lager
• tail servo op heckbuis
• alu motor plaat
• alu swash
• compleet alu rotorkop
• extra brede skids
• Brushless X250-4H

En over deze laatste gaat het
Na wat zoeken op het net en in de diverse forums kom ik geen of weinig specs van deze motor tegen.

B.V. Bij het setje dat er nu staat zit geen brushless regelaar en ik vraag me af met welke regelaar ik deze X250-4H motor kan aansturen …….. buiten de normale aansluitingen hangt er namelijk ook een soort “balanceer”stekker aan de motor :?: ….. ik kan hier weinig info over vinden.
Daar komt nij dat de info die ik vind vaak 3 tot 4 jaar terug gaat en in die tijd is er natuurlijk veeeel verranderd in electro helicopter wereld....
Zo zit ik ook met hoeveel cellen ik de motor mag belasten? Op de motor zelf staat 6 tot 8 cellen maar hij is gevlogen met 12 cellen ????
(zaten 2 Sanyo 2200 pakketten bij)
Wil hem eigenlijk zelf gaan vliegen met een 3S 4100MAH 15C maar misschien is dat wel een beetje te veel van het goede voor deze motor
Is het handiger een geheel nieuwe motor aan te schaffen of……kan ik volstaan met een goede regelaar? :?

Wie kan mij antwoord hierop geven

Groet
Ferdy

Ferdy zei:
Zo zit ik ook met hoeveel cellen ik de motor mag belasten? Op de motor zelf staat 6 tot 8 cellen maar hij is gevlogen met 12 cellen ????
(zaten 2 Sanyo 2200 pakketten bij)
Wil hem eigenlijk zelf gaan vliegen met een 3S 4100MAH 15C maar misschien is dat wel een beetje te veel van het goede voor deze motor
Volgens mij geen probleem om met 12 cellen en dus 3C te vliegen. Immers de stroom gaat bij het zelfde vermogen omlaag. 4100mAh lijkt mij redelijk voor de eco.
Is het handiger een geheel nieuwe motor aan te schaffen of……kan ik volstaan met een goede regelaar? :?
Een regelaar heb je toch nodig, die motor kan je altijd nog vervangen. Volgens mij kan je gewoon een regelaar gebruiken die geen sensor nodig heeft.

Maarten2 zei:
Een regelaar heb je toch nodig, die motor kan je altijd nog vervangen. Volgens mij kan je gewoon een regelaar gebruiken die geen sensor nodig heeft.

8O Aaalie heeft interesse voor de motorrr... 8O , indien je wilt verkopen dan ben ik zéér geïnteresseerd!

Greetz van Aldert

Aaalie zei:
8O Aaalie heeft interesse voor de motorrr... 8O , indien je wilt verkopen dan ben ik zéér geïnteresseerd!

Greetz van Aldert

hoi

ik kan je uit de droom helpen helaas :D :D :D :D
zoals ik nu her en der lees is dit een prima heli motor voor een eco8 en ik was dus eigenlijk niet van plan deze te verkopen

zeker nu ik ook lees dat de aansturing geen probleem moet zijn met de huidige generatie regelaars.... sorry

welke regelaar zou jij gebruiken ???

groenten
Ferdi

ferdy,

neem eens contact op met henk-joyce hier op het forum.
in het verleden gaf hij les, ik meen ook veel met die helies.

misschien heeft ie tips of ervaringen voor je.

Ferdy zei:
Aaalie zei:

Greetz van Aldert

hoi

ik kan je uit de droom helpen helaas :D :D :D :D
zoals ik nu her en der lees is dit een prima heli motor voor een eco8 en ik was dus eigenlijk niet van plan deze te verkopen

zeker nu ik ook lees dat de aansturing geen probleem moet zijn met de huidige generatie regelaars.... sorry

welke regelaar zou jij gebruiken ???
groenten
Ferdi

Ééntje met een sensoraansluiting en governorfunctie. Een zeer oud modelletje Shultze, die zo'n motor als een zonnetje het exact ingestelde toerental doet draaien!

Greetz van Aldert

mmmm dat zal wel leuk zijn

Mocht je willen verkopen ........ik heb wel interesse :wink:....... ( om maar ff de bal terug te kaatsen)

Maarten2 zei:
haha, en zo'n eentje heb jij nog liggen zeker! :lol:
Het is overigens een Graupner met artikelnummer 2877 (Schultze onder Graupner label). De MC Brushless Controll 40. 40 ampère continu, pieken naar de 80 ampère. Indien een koellichaam gemonteerd (heb ik er helaas niet bij) dan kan hij de 80 ampère langer vasthouden. Tevens kan hij t/m 24 cellen Nicads aan (ruim 6S lipo's).
De regelaar ligt al een tijdje splinternieuw (in verpakking met gebruiksaanwijzing en "heli" veiligheidsknopje (accessoire)) te wachten op een motor (en een toepassing, maar als de motor er is, creëer ik de toepassing zelf wel :mrgreen: ).

Ferdy zei:
mmmm dat zal wel leuk zijn

Mocht je willen verkopen ........ik heb wel interesse :wink:....... ( om maar ff de bal terug te kaatsen)
Je hebt de toepassing en motor gewoon "klaar" liggen! De regelaar kan wel weg, op voorwaarde dat we de prijs kunnen overeenkomen en dat je je bevindingen hier plaatst, de combi moet werkelijk magnifiek draaien, en ik wil daar héél graag van mee genieten (en wacht al héél lang op de juiste motor)!
Let wel dat er géén Lipoafslag op deze regelaar zit, echter zelf vlieg ik altijd op de timer omdat je met de lipoafslag de akku's reeds te ver ontlaad om een goede levensduur te behalen (van de akku). Bovendien lukt bij mij de autorotatie nog niet zo goed :wink: .
Ik zal later even foto's plaatsen.

Greetz van Aldert

hai Aldert,

thnx voor je reactie.
op zich zie ik ea helemaal zitten,
over de prijs zullen we het waarschijnlijk ook wel eens worden.....

Enig nadeel is echter dat het best wel eens een tijdje kan duren voordat de ECO het luchtruim kiest
moet toch nog wel ea gebeuren :( ( lees: aangeschaft) en helaas ....ook bij mij groeit er geen geldboom op de rug :cry:
het verslag van al dat moois zal dus best wel even op zich laten wachten.

De regelaars die ik voor mij micro's gebruik heeft wel een automatische afslag maar die vertouw ik niet zo....heb ook nog een LIPOsafe ingebouwd
dat werkt mijns inziens beter en geeft ruim op tijd een waarschuwing....

zoals je al zegt......de "toepassing" is er...nu de juiste regelaar nog.

P.S.
ben benieuwd naar de foto's

groenten
FerdY

Hey,

mc40.jpg

mc402.jpg

Greetz van Aldert

Hai Aldert,

ff niet kunnen reageren ....sorry
thnx voor de foto's

Ik heb her en der gezocht wat een goeie prijs zou zjin voor deze regelaar maar kwam er niet echt uit...
help mij eens opweg ...wat zou je ervoor willen hebben .....

kan natuurlijk via een PB

groet
Ferdinand

Hey Ferdinand,

Ik dacht aan € 25,- en dan delen we de verzendkosten, met twee voorwaardes. De eerste voorwaarde is dat wanneer je de motor (en regelaar) ooit wilt verkopen, dat ik dan een "eerste keus heb". Prijs komen we dan ook wel uit :wink: ! De tweede voorwaarde is dat als de regelaar niet zal bevallen, dat hij weer terug gaat voor hetzelfde geld!
Ik hoor wel wat je ervan vind.

Vriendelijke groet van Aldert

He Aldert,

tijdje geleden dat ik hier ben geweest, maar moest met spoed voor mijn werk naar het buitenland....
Ik heb je voorstel gelezen en ben zeer geintereseerd......
Met de 2 voorwaarden ga ik uiteraard akkoord....en er zal ook zeker een verslagje komen als de heli vliegt

Ik stel voor dat je mij een PBtje stuurt met de gegevens dan zal ik zorgen dat ea overgemaakt gaat worden

ben er onmwijs blij mee :D :D :D :D
Kan haast nie wachten om uit te proberen

THNX helemaal TOP :thumbsup:

groeten
Ferdinand

Back