vraagje... electronica verwisselen of niet?

hey mensen :)

ik heb zelf 2 boten, een model sleper, electronica van graupner, en een zeilboot, electronica van een ander bekend merk waar ik even niet op kan komen :oops:

mijn vraag hierover luidt als volgt: de sleper heeft 2 kanaals electronica, terwijl deze wel meer kan gebruiken... de zeilboot (m-klasse trouwens) heeft 14-kanaals electronica terwijl deze er maar 2 van nodig heeft! nu weet ik niet of ik ze zal verwisselen, is dat handig? want dat gaat mij toch algauw (in mijn geval) 20 uur werk opleveren... als het lukt heeft de zeilboot dan 2 kanalen, alles wat deze nodig heeft en de sleper 14, dus met hoorn, waterlozer enzovoorts

->EDIT: de electrische bende van de sleper is van robbe, zag ik zojuist op de zender staan

zal ik dit doen of niet? gezien de voordelen en het nadeel? alvast bedankt voor reacties!

ik zie geen probleem? ik zou wel naar de servo's kijken als je die wil vervangen. want de zeilboot servo's zijn sterker denk ik!

je ziet geen probleem, ah... nee maar het is omdat ikzelf zeer weinig tijd heb en dat dat veel tijd gaat kosten, hoewel ik nu toch niet vaar omdat het water te koud is :)

maar goed je hebt gelijk de servo van de zeiler is idd stukken sterker, die van de sleper is 20 jaar oud en gaat behoorlijk langzaam ook :)

Dikkie, als de servo's compatable zijn (uitwisselbaar dus) zou ik het als volgt (heel simpel) oplossen:
Verwissel de stekkertjes van de servo's van je sleper en de zeilboot.
Kost je even wat soldeerwerk, maar je kan je servo's laten zitten waar ze zitten. Je wisselt alleen van ontvanger :idea:

idd... kijkend naar jouw foto: ben jij niet die vent van de vaargroep flevoland die het tijdens de modelbouw manifestatie op soesterberg in de herfst zo lollig vind mij nat te spuiten met de parat? zo ja dan heb ik een goed geheugen, zo nee excuseer me dan :)

kleine wereld hier dan... maar ik bedoel misschien ken jij mij ook nog wel, we hebben een tijdje staan praten

De modelbouw-wereld is inderdaad erg klein (helaas) en de scheepsmodelbouwwereld nog veel kleiner...
Zet je foto eens op het forum, maakt het wat makkelijker om een naam met een gezicht te combineren!

Ik heb op Soesterberg behoorlijk wat mensen staan plagen, en als gevolg daarvan ook veel leuke gesprekken mogen voeren... Dat is de bedoeling namelijk van die actie's: aandacht trekken en in gesprek komen!

ik zit nu op school maar zodra ik thuis ben upload ik wel een lollige foto... maar goed dat van aandacht trekken is je goed gelukt, zeker als je mensen op 10 meter afstand rond ziet kijken omdat ze niet weten waar de "plaatselijke bui" vandaan komt :)

->EDIT: ik heb de meest recente foto geplaatst die ik kon vinden op deze site. echter deze is van een galafeest in 2003 dus je moet wel wel met iets meer lengte en wat andere kleding inbeelden :)

Back