Vraagje i.v.m. Swash Mix (dx6i)

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door mr-02, 26 aug 2012.

  1. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    Hallo

    Heb sinds enkele dagen een trex 250 se en ben nu bezig met het instellen van de heli.
    Heb nu zero pitch op midstick en al de rest staat juist ingesteld.

    Enkel heb ik te veel neg en pos pitch, dit moet ik dus regelen in de swashmix door de absolute waarde van de pitch value aan te passen?

    Ik las onderstaande op een "trex 250 wiki":
    - Maximum/Minimum blade pitch: 11.0°
    - Aileron/Elevation blade pitch: 6.0°

    Nu vraag ik mij dus af hoe ik dan die 6° bekom? moet ik dan eerst mijn pitch weer op 0 zetten in de swashmix zodat ik enkel de aileron/elevator meet (aangezien de pitch ook invloed heeft op de hoek als ik aileron/elevator geef)?

    Mvg
    Florian
     
  2. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Je moet 0° hebben bij midstick, dit is belangrijk.
    Dan ga je naar swashmix en je veranderd de pitch zodat je 11° hebt of whatever dat je wilt gebruiken.
    Zelfde voor aileron/elevator, maar dan moet je pitch op midstick (0°) staan. Dan geef je vol je aileron tot je 6° meet en hetzelfde voor elevator.
     
  3. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    Ok bedankt, meer moest ik niet weten!

    Grtn
     
  4. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Ik zou het swashmix-menu lekker laten zoals het was.
    pitch max en min instellen in het pitchcurve-menu( voor idle en idle-up)
    Je kan je dualrate gebruiken om de uitslag ele en roll te verkleinen, wat ik persoonlijk nog nooit heb gedaan, maar dat is persoonlijk.

    Maar vlieg je FBL of met FB en het TREX 250 wiki,waar gingen die instellingen over? (FBL of FB)

    Mvg. Richard
     
  5. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Nee, je moet eerst de swashmix goed configureren. Daarna kun je throttle curves instellen en dual rates.

    Als je bijvoorbeeld max 10° pitch instel in de swashmix, dan ga je met een pitchcurve van 0 - 25 - 50 - 75 - 100 mooi -10° tot 10° hebben voor 3D.
     
  6. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    Doet er volgens mij niet echt toe maar het gaar over de FB versie, en ik heb het over volgende 'wiki" T-Rex 250 Setup - ivc wiki .

    Wat jij zegt is zeker ook mogelijk maar dat is nogal prutsen en onlogisch ;).

     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Met je pitchcurve kun je anapassingen maken per vliegmode
    maar je gaat hierin dus niet alles instellen, daar hebben ze het swash menu voor..

    Dus zoals de eerste tip: alles in het swashmenu instellen
    FLybar of neit flybar maakt dan nie zo gek veel uit
    imet een fb versie is het zelfs wat makkelijker, omdat je daarin minder vasthangt aan het aantal graden op ele of aileron

    Zelf deed (en doe) ik meestal simpelweg de pitch instellen, en dan de elevator en de aileron op de max van wat de swash aankan
    dus pitch minimaal, en dan kijken of er nergens iets aan gaat lopen als je met de sticks gaat roeren

    zelfde met pitch max
    er mag gewoon absoluut niet aanlopen...

    Pitchcurve blijf jevan af, het is beter overal dezelfde curve te hebben. Liefst lineair
     

Deel Deze Pagina