Hey,
dat terugkantelen doen ze bij hoge smalle rompen door het gewichtspunt naar de zijkant te leggen. bij een eco en bij de meeste andere modellen gebruiken ze een vloedkanaal.
een vloedkanaal is eignelijk een schot in je boot plaatsen en een gat in de achterkant maken zodat die aparte kamer die je hebt gemaakt door dat schot kan vollopen. daarmee zorg je dat je opeens veel meer gewicht krijgt aan die kant en hij zal terugkantelen.
dit waren bij mij de twee helften van het schot:
hij is in twee helfden omdat het helaas niet uit 1 helft kon.
daarna hebben we hem erin gezet met epoxy en mat:
hij moest natuurlijk nog eventjes netjes nabewerkt worden.
zo was het eerst:
daarna het grote gat in de achterkant gemaakt, hierdoor moet het water razendsnel erin en eruit kunnen:
daarna nog wat gaten aan de bovenkant(als hij op zijn kop ligt de onderkant

):
hierdoor komt er ook water binnen en kan het eerste water binnenkomen.
daarna heb ik nog wat gaatjes gemaakt waar de lucht uitkan en klaar was de kantelkamer.
waar je goed op moet letten is dat er genoeg gewicht is aan de kant van de kantelkamer, zo ligt bijvoorbeeld de accu en de regelaar aan de kant van de kantelkamer en de ontvanger en het servo aan de andere kant:
je zou denken dat hij dan vreselijk scheef gaat liggen, dat is ook zo. als je hem het water in gooit dan loopt de kamer ook vol en ligt hij super diep en scheef. zodra je gas gaat geven compenseert de draairichting van de prop dat en ligt hij kaasrecht in wat water. ik weet alleen niet of dit ook zo is met onderwaterschroeven bij eco's.
ik hoop dat het een beetje duidelijk was.
Groetjes,
Jelmer