vraagje nitro motertje

• Topicstarter Topicstarter mein
  • Startdatum Startdatum
M

mein

Guest
hoi ik heb een oud nitro motertje de OS MAX FP 25 en ik heb opgezocht hoeveel cc dat is en dat is 4cc.
nu heb ik de graupner b24 nu is mijn vraag zijn er meerdere mensen die varen met deze boot met nitro motertje
en wat de snelheid van deze combinatie is ?

let niet op het stof staat al een tijd in de kast :roll:
ik ga er dan wel een watergekoelde kop voor maken.

groetejes mein....

ik kan je spuitig genoeg niet helpen

maar let wel op want booten op brandstof mogen niet
meer omdat ze een vervuilende laag op het water leggen

ze mogen zeker wel, alleen in bepaalde gebieden, zoals beschermde gebieden moet je rekening houden met het lawaai en de vervuiling
Je kan dus op veel plaatsen gewoon varen
edit: hoe komt je hierbij trouwens? welke bron?

rompje kan op 4cc wel leuk gaan, maar als je het ook nog wat goed wil doen zou ik een andere as erin doen. Een flexas, de as die er nu inzit staat onder een te grote hoek, waardoor je romp gaat stuiteren. En de motor mag wel even een schoonmaakbeurt hebben volgens mij :wink:
Ook even een raampje eruit halen, want de motor heeft natuurlijk lucht nodig voor de verbranding

snelheden zullen niet schrikbarend hoog liggen, maar kan een leuk projectje zijn 8)

grtz jurriaan

leuk dat je reageert...

en ja de moter moet een flinke schoonmaak beurt hebben.
ik heb hem zo gekregen (en wat je krijgt moet je aanpakken) :wink:

en natuurlijk gaat er een andere as ik er zitten er nu namelijk 2 assen in ik heb er eerst 2 eloctro motoren in gehad.
en dat liep er lekker aan ik schatte ongeveer 50 km.
maar ik had er genoeg van om voor 10 minuten varen men accu`s opteladen dus daarom de vraag hoe hard het ongeveer zo gaat lopen ?

Back