vraagje of align lipo.

Beste mensen, daarjuist wezen vliegen mijn trex450 + align bat. die er bij zat in de V2 versie.
na een 8 minuutjes rustig te hooveren stop ik met vliegen en disconnecteer mijn batterij. deze is handwarm (wat denk ik normaal is) maar ook een heel klein beetje gezwollen.
(je kan de zwarte folie die erond zit zo een kleine 2mm induwen)
riskeer ik nog met deze te vliegen of doe ik deze weg. het pack heeft er 12 cycles op zitten.
nu is de batterij volledig afgekoeld en die zwarte folie kan je nog steeds wat indrukken....
ik wil gewoon geen risico's nemen. maar deze is gezwollen bij gebruik en niet bij het laden.
moest ik deze willen wegdoen welke stappen moet ik dan ondernemen?

mvg
wim

Hoi Elwitten,

Kijk eerst eens hoe ver dat je de lipo ontladen hebt. Als je die te ver ontladen hebt kan het zijn dat je lipo daardoor opzwelt. Ik zou de lipo rustig laten koelen, herladen, en een testvlucht van een minuut of 4 doen, en dan pas kijken hoe het gesteld is met de lipo.

Grtz,
Dirk

ze weten wel weer wat ze erbij geven kwa lipos, die van Z is ook al na een paar cycles naar de grootjes....

zelfde behandeld als Thunderpower prolites 2100, die zijn nog steeds dik in orde,....

Back