Vraagje over 2.4 ghz ontvanger welke?.. ( twister )

Hoi allemaal,

Deze week mijn MX16 2.4 binnengekregen ( ik wil hem niet ombouwen en nee wil geen jeti )
Er zit deze ontvanger bij:

S_111-349.jpg

Mag weg voor 90,- BTW ik kan er niks mee, is nieuw en ongebruikt ( zie <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > )

Die past dus niet in mijn Twister.

Welke ontvanger past wel en heeft een genoeg rijkwijdte?
Ik zag onderstaande maar die gaat maar tot 500meter..

S_111-348.jpg

Beetje ruk dat graupner geen kleinere ontvangers heeft..

Laatst bewerkt door een moderator:
zoals ik eerder heb aangegeven ([post9]) lijkt de XR-16F IFS me de enige oplossing.
Deze ontvanger is iets groter dan de ontvanger die ik gebruik en moet volgens mij in de romp passen. De ontvanger zonder behuizing zo ver mogelijk in de neus plaatsen en de accu's er naast. P.s. ik heb nog geen rijkwijdte kunnen vinden maar wel gelezen dat deze ontvanger in F3B toestellen gebruikt wordt.

Bas.

20540_400.jpg

zoals ik eerder heb aangegeven ([post9]) lijkt de XR-16F IFS me de enige oplossing.
Deze ontvanger is iets groter dan de ontvanger die ik gebruik en moet volgens mij in de romp passen. De ontvanger zonder behuizing zo ver mogelijk in de neus plaatsen en de accu's er naast. P.s. ik heb nog geen rijkwijdte kunnen vinden maar wel gelezen dat deze ontvanger in F3B toestellen gebruikt wordt.

Bas.

20540_400.jpg

Die reguliere antenne,
Is dat geen probleem in de koolstof rom van de Twister?

deze vraag kun je beter stellen op het "Model Elektronica" subforum.

Ik weet niet of de "reguliere" antenne de enige antenne in de ontvanger is (mogelijk zit er nog iets op de printplaat van de ontvanger dat ook als antenne dient). Ook weet ik niet hoe lang de antenne is en of het gehele deel als antenne dienst doet of alleen een niet door coax afgeschermd deel.
Metaal en koolstof schermen 2.4 Ghz golven af. Je moet er voor zorgen dat het werkzame deel van de antenne(s) zo weinig mogelijk afgeschermd worden.

Bas

[post22]

Back