vraagje over de indoor click

he,

ik had een paar vragen over het model '' de click'' namelijk :

- wat kan ik gebruiken als stuurstangen (carbon zo ja, welke maat ?) en welke hoorntjes kan ik daar voor gebruiken ?

- ik heb gezien dat er een carbon strip voor het hoogte roer wordt geplakt en aan de voorlijst van de vleugel, is dat nodig ?

alvast bedankt,

mvg

click, prima toestel.

je kunt als stuurstangen gewoon 1 mm carbon staafjes nemen, met een stuurhoorntje van 20 mm en de ''Nylon Clevis 1.8x27mm '' van hobbyking moet het goed komen

en wat de carbon stripjes betreft, niet doen zorgt alleen maar voor meer gewicht.
( althans ik gebruik ze ook niet )

Een carbonstrip toepassen heeft voor en nadelen.

Het onderdeel wordt stijver (zal minder vervormen). Afhankelijk van op hoeveel plaatsen de vleugel ondersteund wordt (door carbonstaafjes) kan een neuslijst in carbon nodig zijn.

Extra carbon zal je toestel inderdaad ietsje wat zwaarder maken.

Vraag is waarvoor je Click moet dienen. Wil je wedstrijden gaan vliegen? Dan zou ik geen neuslijst voorzien (kan perfect als het om de standaard versie gaat). Wil je er in clubverband mee gaan vliegen (verschillende toestellen tegelijk in de lucht)? Dan is die 2 à 3 gram extra helemaal niet belangrijk. Bovendien kan je toestel met carbon neuslijst al eens een ongewilde midair verdragen. Zonder neuslijst is het allemaal iets fragieler.

Back