hallo, zoals de titel heb ik een vraagje over de kv van motors ik heb op het forum eerst gelezen dat des te meer windingen (en dus ook dunnere draden lijkt mij) de motor heeft des te lager het kv is. maar waarom kiezen mensen er dan voor als ze meer power willen om een hoger voltage accu te nemen ipv een lager voltage accu en een hoger kv ( dus uiteindelijk toch het zelfde toerental). mij lijkt dat er dan veel meer stroom door het motortje kan lopen (door de dikkere draden) en dus ook veel meer vermogen kan leveren? er zal vast wel een logische verklaring voor zijn, maar ik kan er zo geen bedenken
Best veel over te vinden toch Meaning of KV for electric motors The Electric Flyers Only & Kv RmrtV8YHSFY[/media] KV in a Brushless Motor - YouTube
H ogere kv warde op lagere S count op lipo is soms zelfde rpm als lagee kv op meer cellen lipo... Alles heeft met elkaar te maken, het is niet zo simpel.. Combinatie van factoren. Gewenste vliegtijd, type en gewicht accu, motor, prop en gewicht van Multi. En dan vergeet ik ook nog bewust wat zaken
hoi, ik denk dat ik een beetje onduidelijk ben geweest in mijn vraag, ik weet al wat kv is ik zal een voorbeeld geven, mischien is mijn vraag dan duidelijker. als ik een klein quadcoptertje wil maken dan maakt het toch niet uit of ik een 1s of 2s lipo gebruik als ik: een motortje neem met een kv van 3000kv en dan gebruik met een 2s lipo (hoger voltage maar minder stroom) of als ik een 6000kv motortje gebruik op 1s lipo? ( lager voltage maar er kan meer stroom door omdat dit motortje dikkere draden heeft) bij allebij is dus het rpm en de propeller hetzelfde wat is dan het voordeel van 2s boven een 1s motortje (als het gewicht van het quadcoptertje hetzelfde blijft)? 1s lipo heeft dan toch alleen maar voordelen (kleiner, geen balanceer stekkertje nodig, relatief lighter en goedkoper)
Je geeft zelf al een goede antwoord. Hogere stroom wil je dus eigenlijk niet! Des te hoger de stroom hogere verliezen je kan hebben. Basis electro: P= U*I Vermogen wordt dus door spanning en de stroom bepaald. In jouw geval wil je hetzelfde vermogen met lagere voltage bereiken. Dit betekent dat je meer verliezen gaat krijgen over de hele linie omdat dan de weerstanden hogere invloed gaan hebben.