Vraagje over de spectrum DX6i

Hallo
Misschien een dom vraagje, wat is het verschil tussen de D/R&EXPO en Travel adj menu
en wat is de functie van D/R combi
Rudi

heel kortweg: (want ik denk dat hier bij de beginners-draadjes zeker info over te vinden is)

Dual Rate: kan je via een schakelaar je uitslagen van je servo's (tijdelijk) verkleinen of vergroten.

expo : maakt de uitgestuurde handeling van je sticks meer of minder gevoelig rond het middelpunt van je stick. een soort van "tragere of snellere" reactie op je servo's dus.

travel adj: je vergroot/verkleint "permanent" je uitslagen van je servo's.

Bedank easy voor de beknopte maar toch duidelijke uitleg , ik ga dan ook wel eens kijken bij de beginners draadjes
Rudi12

heel kortweg: (want ik denk dat hier bij de beginners-draadjes zeker info over te vinden is)

Dual Rate: kan je via een schakelaar je uitslagen van je servo's (tijdelijk) verkleinen of vergroten.

expo : maakt de uitgestuurde handeling van je sticks meer of minder gevoelig rond het middelpunt van je stick. een soort van "tragere of snellere" reactie op je servo's dus.

travel adj: je vergroot/verkleint "permanent" je uitslagen van je servo's.

Top antwoord, @easy:
de TS moet nu alleen nog uitzoeken, wat de voor en nadelen zijn van de verschillenden instellingen.
Dat is maar evenzo belangrijk !

Ik wil simpelweg de tailservo van mijn blade 180cfx beperken daar deze net iets te ver uitslaat.
Als ik het goed begrijp dan kan ik dit best doen in het travel adjust menu en de rudder
van 100% verminderen toch ?
Rudi12

bij de "echten" heli's stel je de weg van de tailservo in de fbl-unit in of bij fb-heli's in de gyro,
hoe dat werkt bij Blade, weet ik niet, maar ik denk met travel adjust ben je goed .

Ok,ik heb inderdaad minder servo uitslag op mijn tailservo door de traveladjust van
de rudder in de zender aan te passen .
thanks mannen.
Rudi12

Back