Vraagje over de staart van een Topmodel Enigma

Hallo,

Ik heb een vraagje over de staart van een Topmodel Enigma. Mogelijk kan iemand helpen. De handleiding is erg summier. Is het de bedoeling dat de 2 carbon pennen van de horizontale staartvlakken die door de vertical tail heengaan worden vastgelijmd in de beide staartvlakken of selchts aan 1 kant? Als je beide vastlijmt kan de staart voor vervoer nooit meer los. Lijm je aan 1 zijde dan kan de staart loskomen in de vlucht. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast voor de moeite.

Hallo vreemdeling :mrgreen:

Pennen niet verlijmen, zoals je zelf al aangeeft is het niet handig voor transport.
Zit er in je hoogteroer (waar de carbon pen in het buisje gaat) geen schroefje om hem
te fixeren?

foto_4139.jpg

Denk dat het pennetje bij de LE (voorlijst) ergens moet klemmen of gefixeerd moet kunnen worden. Als je aan een kant van je hoogte roer beide pennen er insteekt, lopen ze taps naar elkaar of evenwijdig?

Dank je voor de hulp alvast. Ik ga het morgen eens bekijken en bericht terug hoe het in elkaar steekt. Nogmaals dank.

Bij mijn Pace heb ik in een helft de pen vastgelijmd en dan in elkaar steken.
Wanneer het te los zit met wat dunne secondenlijm dikker maken totdat het net zonder geweld goed te monteren is en goed blijft zitten.

Pas proberen als de secondenlijm echt uitgehard is, anders zit het vast.

Rick

Heej mannen bedankt! De dikste koolstof pen komt inderdaad niet haaks uit het hout. Ik ben er aan uit, ga niks lijmen. Dank je voor de feedback.

Back