Vraagje over de T2M Wizard X6S.

Hallo, even een kort vraagje over het laden van Pb accu's met de T2M Wizard X6S, slaat de automatisch af als de accu eerder klaar is dan de timer of blijft hij door gaan? (Loopt het voltage uiteindelijk ook terug?)

Ik heb niet zo'n zin in accu's koken. :mrgreen:

Ze laden kan hij ja, maar het is mij nooit duidelijk of ze die 'gewoon laden' of dat ze ook aanpassen aan wat de accu doet. (Voltage verlagen wanneer bijna vol, dat soort dingen.) Ik had ook wat zitten lezen en had de laatste keer door een verwarring mijn timer uit gezet en een accu 4 uurtjes op 0,1C laten laden, die borrelde dus uiteindelijk... Deze laad ik nu op 0,4C gezien ik las dat handleidingen nog wel eens misleidend zijn. Mogelijk is de lader de laatste keer niet omlaag gegaan omdat dus het amperage te laag was zoals uitgelegd door Corrien in deze post.

Bij de modelbouw FAQ (Frequently Asked Questions of in het Nederlands, Veel Gestelde Vragen) staat een stukje met uitleg over de werking van, het gebruik van en natuurlijk ook het laden van loodaccu's.
Je vindt het HIER.

Dat kan deze lader maar dan moet je hem wel instellen op Li-Ion.
Hoe je dat moet doen weet ik helaas niet maar dat vindt je in de gebruiksaanwijzing. Een Duitse versie daarvan kan je HIER vinden. Daarnaast zal je een passend aansluitsnoer moeten hebben. Je zal ZONDER balancer moeten laden dus de lader ook zo instellen. Deze accu's hebben geen externe balanceer aansluiting maar hebben meestal een soort balanceer schakeling ingebouwd daarom is extern balanceren niet mogelijk en ook niet nodig.

Kijk dan weet ik al wat ik fout gedaan heb!
Had al een passende kabel gemaakt en via de li-ion instellingen geprobeerd te laden. En idd had hij aan geen balanceer connecties. Ga na checken hoe ik deze kan aan en uit checken en dan te goei kan opladen. Had al paar x via de nimh en ncid dit lukte als ik m'n lipo 4s en balancer aansloot en door linkte voor beetje power en 20 schroeven... Bedankt voor de tip ga deze zeker proberen en! ! Thx!!!

Hallo weerderom geprobeerd op te laden. Krijg de boormachine niet geladen zonder balancer of de instellingen veranderd op de lader.

Wat voor melding geeft de lader????

Heb je een multimeter? Kun je spanning meten op de aansluitingen van de accu. Het kan zijn de accu met een diode beveiligd is.

Beste heren,

Ik zie hier een topic over de Wizard X6S oplader, ik heb deze alle lange tijd in bezit en ber er tevreden over.
Laat ik erbij vermelden dat hij tot nu toe zelden gebruikt is .

Ik heb volgens mij iets heel doms gedaan, ik wou de accu van mijn vespa motorscooter opladen ( 12V 10AH )
Ik dacht dat is handig ik gebruik de krokodillenbekjes die vast op de oplader gemonteerd zijn ....maar dit zitten er natuurlijk op voorals je geen 220V tot je beschikking hebt

Dom, ik weet het maar ik ben er al weer te lang uit, tot overmaat van ramp maakte ik ook nog sluiting
een knalletje als gevolg.

Nu heb er een gewone 5000 mah nimh 7.2V aangehangen maar je raad het al opladertje gaat niet meer aan ?

Mijn vraag is zit er een overspanningszekering in de oplader die vervangen kan worden voor onhandige mensen zoals ik ?
Zo niet is de oplader dan definitief kapot

Alvast superbedankt voor jullie tijd en antwoord.

Groet,

Raymond

Back