Vraagje over EasyStar batterijen

• Topicstarter Topicstarter okéIkBenStom
  • Startdatum Startdatum
O

okéIkBenStom

Guest
hey, ik heb een RTF easystar pakket gekocht en ineengestoken. Ik heb geprobeerd te vliegen maar hij storte direct op zijn neus neer. 8O
kan dit zijn door de batterijen? zoja, hoe kan ik ze het best opladen?
deze batterij heb ik : 7.2V/1200mAh (Ni-MH) met een oplader van 12V naar de batterij. Wat hang ik aan de oplader...? :oops:

Ik ben nieuw dus lach me niet uit ^_^ :oops: :oops:

okéIkBenStom zei:
hey, ik heb een RTF easystar pakket gekocht en ineengestoken. Ik heb geprobeerd te vliegen maar hij storte direct op zijn neus neer. 8O
deze batterij heb ik : 7.2V/1200mAh (Ni-MH) met een oplader van 12V naar de batterij. Wat hang ik aan de oplader...? :oops:

Had je ze al opgeladen?
Ze worden leeg geleverd, hoor! En dat geldt ook voor de zender!
Allebei eerst laden dus.

Heb je het zwaartepunt gechecked?

Wat heb je voor oplader? Kan deze in het stopcontact of eet hij alleen maar 12V? In dat laatste geval heb je ook een 12V voeding, of een auto-accu nodig.
Een gewoon 220V-12V adaptertje is NIET genoeg. Het moet er een zijn die voldoende stroom kan leveren. Deze bijvoorbeeld: http://www.rctechnics.nl/product_in...id=71&osCsid=3feddbbb28cdf55924372283a65f0806

okéIkBenStom zei:

stond je motor aan?
accu opgeladen?

greets

Hallo OkeIkbenstom(kun je geen betere naam verzinnen????),je bent in iedergeval begonnen met een zeer geschikt toestel, dus dat is alvast niet stom en ook niet dom. Maar over het vliegen, heb je gecontroleerd of de roervlakken de goede kant op gaan als je stuurt ? En verder heb je de handleiding goed doorgelezen en begrepen ? Hier staat heel veel belangrijke informatie in, zeker als absolute beginner. En zoals eerder al aangeven het zwaartepunt en het opladen van de accu's, is dat in orde.
Als dit zeker weten in orde is kun je voorzichtig een eerste poging wagen.
Succes bij deze mooie hobby :D :D

Back