K
Kees Groot
Guest
Een vraagje over electromotoren
Ik probeer te leren vliegen met een electra van Golgberg (bij een club)
Deze was in den beginne voorzien van een speed 600blabla
Na een minder geslaagde landing was deze niet meer helemaal heel en het vliegtuig ook niet meer.
Niet huilen maar gewoon repareren (Okee, klein beetje huilen) :cry:
Romp gerepareerd en een nieuwe motor er in, een speed 600 eco met een klappropje 7x3 (7 cellen,2000mAh)
Helaas het geheel is nu bijna niet omhoog te krijgen
In eerste instantie dacht ik dat de reparatie's te zwaar waren maar nu verdenk ik de motor.
Ik heb het idee dat deze minder vermogen heeft dan de vorige, waarvan ik het juiste type niet meer weet.
Kan iemand mij iets vertellen over de diverse typen motoren en wat voor prop er op moet.
Bij vertragingen word het helemaal duister met de prop keuze.
EN een andere vraag :
Bij hoeveel ampere vliegt een motor na drie minuten in de fik (ofzo)??? :?
Weet iemand een cursus, rekenblad,url of zo iets waar een beginner wijzer van kan worden
Mijn dank is groot voor ieder die mij verder helpt
Vr Gr Kees G
Ik probeer te leren vliegen met een electra van Golgberg (bij een club)
Deze was in den beginne voorzien van een speed 600blabla
Na een minder geslaagde landing was deze niet meer helemaal heel en het vliegtuig ook niet meer.
Niet huilen maar gewoon repareren (Okee, klein beetje huilen) :cry:
Romp gerepareerd en een nieuwe motor er in, een speed 600 eco met een klappropje 7x3 (7 cellen,2000mAh)
Helaas het geheel is nu bijna niet omhoog te krijgen
In eerste instantie dacht ik dat de reparatie's te zwaar waren maar nu verdenk ik de motor.
Ik heb het idee dat deze minder vermogen heeft dan de vorige, waarvan ik het juiste type niet meer weet.
Kan iemand mij iets vertellen over de diverse typen motoren en wat voor prop er op moet.
Bij vertragingen word het helemaal duister met de prop keuze.
EN een andere vraag :
Bij hoeveel ampere vliegt een motor na drie minuten in de fik (ofzo)??? :?
Weet iemand een cursus, rekenblad,url of zo iets waar een beginner wijzer van kan worden
Mijn dank is groot voor ieder die mij verder helpt
Vr Gr Kees G