Vraagje over Electro vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter RicardoGT
  • Startdatum Startdatum
R

RicardoGT

Guest
Hallo,
ik ben een beginner die erg graag wilt vliegen met een rc vliegtuig, deze vliegtuig zag ik op de website van Quartel:
gr6241.jpg

Het is een GRAUPNER BO 209 Monsun.

Donderdag ga ik bij de modelbouwwinkel langs voor meer advies...

Maar ik wil jullie ook wat vragen: wat heb ik nog meer nodig als ik die vliegtuig heb, moet ik nog een zender kopen of een lader? Of krijg je die erbij?

Groeten Ricardo

Het is handig als je een link plaatst naar het vliegtuig. Ik denk niet dat dit een vliegtuig is om mee te beginnen. Ik zou is kijken naar de easystar van multiplex is al een heel lang draadje over hier.

ik wil niet moeilijk doen maar dit toestel is echt niet geschikt om te leren vliegen. Ook al prijst de fabrikant / winkelier dit aan om te leren vliegen.
Het is een klein laagdekkertje (92cm spanwijdte), dat is erg gevoelig als je dan nog kijkt naar een gewicht van 650gr dat ze opgeven. Het is eerder een toestel dat als derde modelletje dienst kan doen als je wat ervaring hebt.

Een goede raad, ga regelmatig naar een club in je buurt. Kijk daar wat rond en stel veel vragen. Daar zullen ze je gerust willen verder helpen, zodat je geen foute aankopen doet.

bedankt, maar met welk toestel kan ik wel beginnen? En is vliegen zo moeilijk? ik doe het elke dag op de computer met Microsoft Flight Simulator 2004 :D

MS Flight Sim is echt iets heel anders.

En vliegen, de ene heeft het zo onder de knie en de ander stort met 30 sec neer.
Zelf als beginnend vlieger heb ik voor de Multiplex Easystar gekozen en heb er geen moment spijt van.
Het is een goed toestel om mee te beginnen en stort die neer, even lijmen en vliegen maar weer.

ik denk dat ik het meteen onder de knie zal hebben, ik begon al jong met rc auto's en ik heb nu ook auto's op benzine. Maar dat op de grond blijven begint saai te worden, nu wil ik eens vliegen.

Ik woon trouwens in Zwolle, zijn hier ook goeie winkels in de buurt met een Multiplex easystar?

Je zal eens bij Hangar in Kampen kunnen gaan kijken.
Dat is niet zo ver weg.

Ook bij Quartel hebben ze hem wel en dat zit in Zwolle.

RicardoGT zei:
ik denk dat ik het meteen onder de knie zal hebben, ik begon al jong met rc auto's en ik heb nu ook auto's op benzine. Maar dat op de grond blijven begint saai te worden, nu wil ik eens vliegen.
succes, maar een auto kan je niet vergelijken met een vliegtuig.
Ben je van plan om bij een club te gaan?

nee, ik ben niet van plan om bij een club te gaan.

En hoeveel kost zo'n Multiplex Easystar compleet en vliegklaar?

RicardoGT zei:

Hele foute instelling! Misschien lukt het inderdaad maar ik heb nog niemand gezien die meteen vliegen kan. Auto ervaring zal inderdaad helpen maar vliegen is toch compleet iets anders. Met een easystar is er een kans dat het goed gaat maar de kans is nog steeds groter dat je hem alleen stuk vliegt ;)

Les krijgen moet iedereen. Zo scheelt het geld en gaat het het snelst. Vliegtuigen vereisen meer inzicht en controle dan een auto. Veiligheid speelt ook veel meer een rol. Al deze dingen krijg je uitgelegd wanneer je les neemt. Het is echt de moeite waard ;)

ok ok ok :) en ik heb al eens gevlogen met een goedkope electro zweefvliegtuig en het was echt heel makkelijk.

RicardoGT zei:
nee, ik ben niet van plan om bij een club te gaan.

En hoeveel kost zo'n Multiplex Easystar compleet en vliegklaar?

Hoeveel easystars denk je nodig te zijn om het te leren ;)? Ze zijn ongeveer 70 per stuk ;) 250 incl alle benodigdheden. Een club is wel aan te raden. Een auto kan je zelf wel leren te besturen. Met een vliegtuig kan je niet even stoppen in de lucht om te kijken wat je fout deed en het dan goed doen. Meestal moet je dan eerst lijmen :roll:

RicardoGT zei:
ok ok ok :) en ik heb al eens gevlogen met een goedkope electro zweefvliegtuig en het was echt heel makkelijk.

oh sorry, ik wist niet dat je al kon vliegen. Dan kan je natuurlijk met eender welk model beginnen

kurt zei:
RicardoGT zei:

oh sorry, ik wist niet dat je al kon vliegen. Dan kan je natuurlijk met eender welk model beginnen

met een zweefvliegtuigje hoor die maar 20 kilometer per uur ging[/url]

een gashendeltje, een hendel omhoog omlaag en rechts links dus...

Want die zweefvliegtuig is niet van mij maar een buurjongetje van 10 jaar ... het is zo'n goedkope van 10 euro.

En hij had volgens mij geen gashendel.

Bedankt voor jullie goede advies, nog nooit zoveel wijzer geworden in 10 minuten :) Ik ga maar voor meer advies naar Kampen of Quartel in Zwolle.

En even kijken of ik een radio control simulator kan downloaden voor de computer.

http://www.preflightsim.com/ even de gratis demo downloaden.

Back