vraagje over failsave

• Topicstarter Topicstarter LP
  • Startdatum Startdatum
L

LP

Guest
Ik heb inmiddels alweer een aantal maanden een nitro autootje en daarbij een failsave.

Zodra ik er nu mee ga rijden dan grijpt vrij vaak de failsave in terwijl mn battereien vol (nieuw) zijn, mn zender er maar een paar meter vandaan is (meestal nog geen 3 meter voor ie de 1e keer ingrijpt)

Het grote nadeel hiermee is dat ik de spanning van de failsave (auto) af moet halen en weer aan moet sluiten voor ik weer kan rijden. Vervolgens grijpt de failsave een paar meter verderop weer in.

Sluit ik de failsave niet aan dan heb ik nergens problemen mee en reageert de auto precies zoals ie hoort te doen.

Ik heb een failsave van bmi
failsafebmi.jpg

weet iemand een oplossing hiervoor? (heb de failsave gekocht met de bedoeling om in te grijpen zodra het nodig is en niet wanneer het niet nodig is :) )

die failsave ken ik , een groot nadeel aan deze failsave is dat hij aanslaat wanneer de batterij hoger is dan 6 V ( voor de ontvanger )
misschien moet je dit even nakijken.....
succes ermee:)

de batterij spanning is 5.7-5.8 volt (4 normale penlites)

het meest vreemde vind ik nog dat een vriend van mij (heeft dezelfde auto, zender en failsave) die heeft er totaal geen last van..

Als je gebruik maakt van normale 1,5Volt batterijen ipv een (gesoldeerd) Accu-pack (4 x 1,2V) zal daar waarschijnlijk de storing vandaan komen.

Bij gebruik van batterijen in een houder is de kans groot dat heel even de spanning weg valt (verende / losse contactjes) waardoor de failsave ingrijpt.
De oplossing is dus gebruik te maken van een accupack.

Ken ook mensen die met deze failsafe rijden en een 6V battrypack gebruiken (en vol opgeladen meer dan 6V zal geven)... Heb ze hier nog niet over gehoord...

Maareh wissel de beide failsafes eens om, als het probleem dan blijft, zit de storing in je auto... heeft die vriend van je dan het probleem zit het in de failsafe!

Suc6...

Ik ben een vriend van lp en heb de zelfde auto en de zelfde failsave.
Ik heb echter geen probleem maar heb zijn rpobleem wel gezien.

Beter voor het milieu, beter voor je portomonee en waarschijnlijk deze storing opgelost. :wink:

nouja mn portomonee... heb van de week al ruim 200 euro uitgegeven aan mn autootje voor een 'update' (2bak knn luchtfilter, uitlaat, banden) en wacht nog op onderdelen

Back