Vraagje over het Inlopen van een losi speedNT.

Hallo ik ben begonnen met het in lopen van mij losi speed nt.
Er zit een 3,4CC motor op, met een 75ML tankje.
Moet deze ook gewoon 1 tankje stationair of 2 tankjes?

Alvast hartstikke bedankt

Hallo ik ben begonnen met het in lopen van mij losi speed nt.
Er zit een 3,4CC motor op, met een 75ML tankje.
Moet deze ook gewoon 1 tankje stationair of 2 tankjes?

Alvast hartstikke bedankt

in je handtekening staat IK LEES, begin daar maar eens mee haha

mvg Hans

Haha.
Ja klopt ik heb het hele stikkie gelezen over wot inrijden maar kon daar niet veel duidelijker over worden☺.
Dus dacht ik vraag ik het maar zo.

Deze vraag is ook al meerdere malen in het WOT topic gesteld....
Overigens het voorbeeld in het WOT topic was met een HPI 1:10 met ook een 75ml tank maar uiteindelijk gaat het om de basis hoe WOT te gebruiken. 1 tank stationair is genoeg om het ruwe van de bewegende delen weg te werken.

heeft de betreffende winkel waarje hem gekocht heb geen info gegeven over het inlopen van een motor want WOT is het slechtste watje kunt doen ik draai zo 60 liter door een motor heen alsje hem normaal inloopt ook wat er in de speed nt boekje staat over motor inlopen is beter dan WOT.

ik kan uit leggen hoe en wat WOT slecht is:

eerste punt is met WOT wordt de motor niet warmer als 30 tot 40 graden dit komt door dat nitro een motor intern koelt dus door geen warmte zet ook niks uit en slijt de motor alleen maar harden door heele kleine mini deeltjes metaal uitle cilinder want af te halen.
2e brandstof verband niet door dat hij alleen maar onverbrande brandstof uit de uitlaat gooit dus je gooit alleen maar brandstof weg zonde dus.

belangrijk is 1 tankje stationaar laten draaien dan in dit weer dus koud weer oude sok om de koel kop heen en rondjes gaan rijden met body er op zorg er voor dat de motor rond de 80 tot 90 graden wordt zo sluit alles mooi in.

dus je begint met 1 tankje stationaar dan 3 tankjes gewoon rijden niet meer als half gas en laat hem lekker rollen laat motor stationaar draaien in bochten.
na 3 tankjes motor uit zet de zuiger onder aan in de vrij slag dus via de vlieg wiel die onder de auto te berijken is laat hem af koelen en dan ga je weer 3 tankjes rijden en weer uit en motor laten afkoelen.
doe dit gehele liter en daarna kunje hem een beetje afgaan stellen. de hooft brandstof toevoer naalt doe dit wel met 1/8 slagen en laat wel genoeg rook nog uit de uitlaat komen op vol gas dan is de motor goed afgesteld komje er niet uit laat mij maar ff weten ben dagelijks motoren aan het afstellen op mijn werk.

mvg,

Nitarian

Laatst bewerkt:
Onderkoeld is die misschien wel maar daarom sneller slijten zeker niet, de overvloed aan olie zorgt daar wel voor, overigens wordt de motor zeker wel een stuk warmer dan 40 graden. De WOT werkt al jaren in alle gebieden van de RC en hoeft zeker niet in twijfel genomen te worden en lijkt me het niet verstandig om de eindeloze discussie weer op te starten want dat is alleen maar verwarrend.

Marnix, breng nou niet weer die discussie naar boven! Het is zeker NIET de SLECHTSTE manier! Het is zelfs een goede manier voor beginners, waarmee zij leren hoe ze met een motor moeten omgaan.

De methode is inderdaad/misschien niet zo geschikt voor de hoogwaardige wedstrijd motoren die jij en ik gebruiken, maar zeker voor standaard motoren is het een aanrader!

ik ga er verder ook niet op door, mensen komen er van zelf achter hoe en wat.

ik raad het gewoon af bj elke motor het is gewoon zonde vind ik alsje meer levens duur uit een motor kunt halen zou ik dat zeker doen.

Hoezo moeten de mensen er zelf achter komen? Als je het WOT topic doorleest als ook andere inloop topics zijn mensen tevreden. Ook grote namen in de RC wereld zoals een Josh Cyrul adviseert een dergelijke methode.

En dat is nu het hele leuke aan deze type motoren, ze komen met zoveel toleranties en soms ook verschillende materialen dat je aan de hand van een paar ervaringen geen conclusies kunt trekken en naast dat vergeet je de factoren afstelkunsten, onderhoud en brandstof die voor een groot deel de levensduur bepalen.

Back