Vraagje over hout

• Topicstarter Topicstarter marijntje
  • Startdatum Startdatum
M

marijntje

Guest
Hallo! Ik ben vrij nieuw in het vlieggebeuren. Ik ben op dit moment aan het vleigen met een piper cubje en ik heb een p41 van alfa models. Allebei electro.
Ik heb een vraag over balsahout. Ik heb er al veel over gelezen En het valt me op dat het hout in verschillende kwaliteiten te vinden is. Lange nerf, korte nerf en zeer dicht generft. Is nu echt zo dat je die verschillen moet toepassen in de bouw? Dat je bevoorbeeld een dichtere kwaliteit moet gebruiken voor vleugeldarsliggers dan voor spanten en ribben, of bijvoorbeeld een massieve staart(horizontaal en verticaal). Of valt het allemaal wel mee met de verschillen in stijfheid en sterkte?
Alvast bedankt.
Groeten,

marijn

Bedankt! Is duidelijke info, dus het is weldegelijk zo dat niet iedere kwaliteit hout voor iedere toepassing geschikt is. Mooi om te weten! groeten,

marijn

Nog een tip: Koop geen balsa hout online of per postorder, maar ga naar de winkel toe. Balsa hout moet je voelen, zien en ruiken!!

Gr. Bert

bedankt!
Heb inmiddels hout gekocht en ben een simpel vliegtuigje in elkaar aan het zetten. Vleugelspanwijdte 84cm. Wordt uiteindelijk een gram of 450-500 alles inclusief. Voor een s400 motortje. Kijken of alles klopt en of hij wil vliegen!
Hopelijk heb ik 'm over een week of 2 klaar!
Goeten,

Marijn

Back