Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Met knopje 3 (van links af) kan je schakelen van het overall-display naar de individuele cellen.Als u op een knopje drukt ( ik ben even kwijt welke ) dan kan u de spanningen van de individuele cellen zien.
... Bijvoorbeeld 5000 mah accu, max charge 1C
Opladen met 5A ==> duurt ongeveer een uur 1C
Opladen met 2,5A ==> duurt ongeveer 2 uur 0,5C
Zo lang je dat lagere vermogen accepteert duurt je gebruikstijd voort.Het verschil met deze accu is echt dat ik nu geen eens een wheely meer trek terwijl mijn auto met de nieuwe accu zelfs op halve snelheid nog een wheely trekt. Dus geen kortere gebruikstijd, echt minder kracht.
Dat is normaal met deze lader zulke grote lipos laden.Ik stel de lader in op 5A. De laatste 2 keer laden deed de lader er 120 minuten over.
Hoe kan dat? Het zou toch in de helft van de tijd moeten kunnen?
Dat is dan een bewuste keuze en bij intensief gebruik maakt dat nauwelijks verschil.Ik ga eigenlijk slecht met mijn accu's om, ik laad ze altijd na gebruik, in plaats van ervóór (ik beslis vaak op heel korte termijn dat ik ga vliegen). De mogelijk kortere gebruikstijd van een lipo neem ik voor lief omdat ik niet hoef te laden vóór ik ga vliegen. Ik hoef er ook geen wedstrijden mee te winnen...