Vraagje over luchtfilter olie

Ik heb een hpi MT 2, nu heeft ie een paar tankjes gelopen, en nu moet ik de luchtfilter ff schoonmaken. Maar kan ik ipv luchtfilter olie van Quartel of zo ook gewoon een andere olie gebruiken? naaimachine olie bijvoorbeeld?

ik weet trouwens niet of luchtfilter olie duur is....

Als iemand mij kan helpen, dan hoor ik dat graag

Groetjes Sander

je kunt luchtfilterolie gebruiken die ze ook bij crossmotoren gebruiken, stukken goedkoper en net zo goed. Of originele luchtfilterolie, die bedoeld is voor modelbouwmotortjes. Is dikke stroperig olie, naaimachine olie is zeker niet geschikt lijkt me.

Thanx voor de info!

maar het MOET dus eigenlijk wel min of meer dikke olie zijn?
Ik denk dat ik maar ff ga kijken voor de luchtfilterolie van crossmotoren.\

Groetjes Sander

luchtfilter olie van de modelbouwzaak kost ook maar 3,95 volgens mij .

En daar doe je dan ook goed lang mee hoor .

dus spaar moeite .

ja, en daar heb je één klein flesje voor, voor hetzelfde geld heb je 10 x zoveel dezelfde goede olie van crossmotoren......... dus spaar geld.......

@bennieboy90

Gave auto!!! (heb hem zelf oowk)

Ik heb nog niet zoveel tijd gehad, maar ik ga zeker ff wat prijsvergelijken enzo. Mijn vader is btw automonteur dus ik kan gewoon van hem wat olie lenen en kijken of dat werkt.

Ja heb zelf ook nog van die olie van me crossmotor staan kan je ook gebruiken . Maar zal wat dikker zijn denk ik zo.

En ja :P misschien krijg je die luchtfilter olie niet eens op .

ik zou zeker niet zomaar afgaan op andere soorten olien. ze maken niet voor niets aparte luchtfilter olie.
natuurlijk kun je crossmotor olie gebruiken, maar het is niet bewezen
dus gevolgen, goed of slecht uitpakkend zijn uiteraard voor eigen rekening.

als je gemakkelijk aan luchtfilterolie speciaal voor de brandstofmodellen kan komen zou ik dat zeker doen.

je zegt dat gevolgen voor eigenrekening zijn.

maar als je nou wat prutst met brandstof, tja, dan kunnen er problemen ontstaan. Maar met luchtfilterolie, Dan kan hooguit de lucht niet bij de motor komen ofzo....... Nou, dan start ie alleen niet, dat merk je gauw genoeg. Maar je hebt wel gelijk, met dat als ik aan luchtfilterolie kan komen, dan moet ik gewoon dat doen.

Dus morge maar ff bellen naar quartel of zo wat het kost

Ga gewoon lekker naar een motorzaak en haal daar luchtfilterolie voor schuimfilters (zitten op crossmotoren!).

Het belangrijkste van de luchtfilterolie is dat ie PLAKT... hij moet het vuil als het ware vasthouden zodat het niet door het filter gaat.

Nu kan je voor ongeveer 5,50 een 50ml van dat spul in een modelbouwzaak halen, echter heb je bij een motorzaak voor 11 euro 1 hele liter van dat goedje... kan je met een gerust hart dat filter wat vaker schoonmaken en opnieuw in de olie zetten...

Gebruik zelf olie van het merk Castrol... plakt als de ziekte, binnenkant van filter is mij mij altijd schoon na wat uurtjes rijden!

Back