vraagje over snelheidbehaal

goeiedag

ik heb een speedbootje ter inruil gekregen en heb hier een aantal vraagjes over.

ik heb met een normale nimh accu gevaren van 4500mah.

maar op deze accu ging de speedboot hoogstens 35 km per uur.

dit is mijn set up

warrior 15020 regelaar

lmt xxl 4000 motor.

volgens mij kan je deze regelaar niet instellen op trainer modus ofzo.

klopt deze vermogensbehaal of moet ik me zorgen maken?

en moet ik nu overgaan op lipo's?

verkoper garandeerde dat de boot over de 60 ging maar dit is niet echt het geval.

weet zeker dat me accu vol was want me rc auto gaat als een gek tekeer als ik hem erin doe.

mvg ronald

Het kan zijn dat de cellen het niet meer trekken in je boot. Een boot heeft meer weerstand dan een autootje, wat het verschil in prestaties van je accu zou kunnen verklaren.

Plaats nog eens wat foto's van je boot. De setup zou voldoende moeten zijn om je boot een stuk harder te laten gaan.

Je hebt niet zelf of iemand in de buurt met of een ander 6 cellen pakket of een 2s lipo?

grt

Als ik de specs zo lees is 35 km/u nog een hele mooie snelheid. Daarmee haal je normaal gezien geen 60 km/u.

Ik ken die regelaar niet, maar als hij ook lipo's aankan (waarschijnlijk moet je dan wel iets omzetten, kijk even in de beschrijving) dan zou je op een 2S of 3S waarschijnlijk al een stuk harder gaan.

Is het overigens de XXL3000 of XXL4500? De 4000 versie bestaat niet zie ik net

@ Dirk Jan, qua motor zit hij wel goed voor een kleine mono. Toerental is niet gek, niet super hoog, maar voor een mono met de juiste prop zeker wel goed voor meer dan 35 km/h. De regelaar moet wel lipo's aankunnen volgens de spec's.

Loopt alles overigens soepel?

snelhidsbehaaal

Is het overigens de XXL3000 of XXL4500? De 4000 versie bestaat niet zie ik net

@ Dirk Jan, qua motor zit hij wel goed voor een kleine mono. Toerental is niet gek, niet super hoog, maar voor een mono met de juiste prop zeker wel goed voor meer dan 35 km/h. De regelaar moet wel lipo's aankunnen volgens de spec's.

Loopt alles overigens soepel?

dan is het de 4500 er stond een 4 aan het begin en een 0 aan het eind.op het etiketje

regelaar kan idd lipo's aan .

moet ik daarvoor wat omzetten jah?

de schroefas gaat met de hand heel soepel.

en hij heeft ook geen raar geluid als ik gas geef.

foto's maak ik morgen wel even.

had hem iets sneller verwacht zonder lipo's.

Dat is de verkooptechniek hè , alle boten met een (nep)zenoah gaan ook zomaar 70 a 80 km per uur , alleen zodra je de gps erin legt gaat ie ineens verdomd veel langzamer .

we wachten de foto's even af dan kunnen we verder kijken wat er aan de hand kan zijn...

jurr een xxl leg je overgens niet in een mono 1 daar is ie gewoon te zwaar voor...
een xxl leg je in een mono 2 formaat boot
en gezien zijn rpm helaas met 2s lipo.
was mooier geweest als het een 3000kv was geweest .
dan had je mooi op 3s kunnen gaan .

maar z'n motor .
met z'n voltage .
moet hard gaan .
en geen 35km.h.
der is ergens iets goed mis.

maar daar wachten we nog even op de foto's

De kwaliteit van je accupakket maakt ook een groot verschil. Als de cellen de gevraagde stroom niet kunnen leveren zakt de spanning in en heb je geen snelheid.

Dat hij in je rc auto wel goed werkt kan doordat die setup minder Amperes trekt.

Laatst bewerkt:
bootje

sorry jongens dat eht zo lang duurde ik werk op een binnenvaartschip en we waren de hele week in belgie dus had ik geen internet,

zoals beloofd hier de foto's

DSC01160.jpg

DSC01161.jpg

DSC01162.jpg

later op de dag zet ik er ook nog een video op zodat je de snelheid kan zien .

ik weet niet wat voor prop ik heb (das toch de schroef?).

er is in ieder geval wel een foto van.

[media=youtube]4gXWyueOv6w[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
T lijkt erop dat je prop wel de beste tijd heeft gehad? Volgens mij missen er stukjes uit.. Met een kapotte carbon prop kom je ook niet vooruit.
Daarnaast kan ik bijna met zekerheid stellen dat je accu dood is, er komen bijna geen toeren meer uit deze setup. De accu kan het vermogen wat de boot vraagt dus niet meer aan.

grt

Laatst bewerkt:
Back