Vraagje over sturen Kyosho Caliber m24

Hallo Allemaal,

Ik heb inmiddels mijn eerste wankele schreden op de heli erop zitten..pffft
In vergelijking met de fms flightsim vind ik het echte werk toch een stuk lastiger hoor! Maar ik ga vooruit!

Wat mij opvalt is dat ik veel moet trimmen. ( Ik gebruik mijn FF8 met Caliber samen ) En wat dan weer lastig is, is dat de electronica in de heli geen neutraal ziet, waardoor ik het ding niet meer aan kan zetten. Dus, trim resetten, boel aanzetten, opnieuw invliegen, enz enz. Wel wat omslachtig.

Verder heeft de heckrotor trim erg weinig invloed, het is net of er iets resoneert, want de staart gaat met kleine hopjes van een graad of 10 steeds een beetje om, ongeacht de trimsetting...Ligt dat een de Gain of zo?

Ook heb ik een stuur vraagje... Wanneer ik iets te hard achteruit vlieg, kan ik niet meer compenseren met forward cyclic, is de enige oplossing dan nog, heck geven tot je 180 graden gedraaid bent en dan cyclic aft, of is de uitslag gewoon te klein?

Verder vindt ik het een heel leuk, en mooi uitgevoerd heli'tje, wat voor mij echt een nieuwe uitdaging is. Het hoveren begin ik nu redelijk door te krijgen.. Nu nog rondjes vliegen.....!

Groeten
Guido :roll: :roll: :roll:

Hoi ! Ik denk dat je uitslagen te weinig zijn want als de heli achteruit komt moet je hem gewoon vooruit kunnen sturen. Hij moet dus direkt op jouw sturen reageren. Als hij gaat kwispelen moet je de gain iets terug draaien.

Rhelie zei:
Hoi ! Ik denk dat je uitslagen te weinig zijn want als de heli achteruit komt moet je hem gewoon vooruit kunnen sturen. Hij moet dus direkt op jouw sturen reageren. Als hij gaat kwispelen moet je de gain iets terug draaien.

Dan ligt misschien toch het zwaartepunt verkeerd, want mijn stuuruitslag naar voren is mechanisch maximaal, ik heb het Nimh pakket vervangen voor LiPo, dus misschien dat daar toch een klein gewichtsverschil in zat..

Voor wat betreft de gain....nu og het stlschroefje zien te vinden.
:roll:

Voor zover in ieder geval bedankt voor je antwoord

Guido

Back