Vraagje over timing van de regelaar...

Ik heb m'n Multiplex Twister klaar (ducted fan).
Met medium timing trekt de binnenloper zo'n 30 amp. Met high timing is dat zo'n 33 amp.

Wat is nou de beste keuze? is het in dit geval ook zo dat 3 amp meer stroom ook meer power, of alleen maar minder efficientie?

Bedankt voor de reacties!

ook ietsje meer power als het goed is. FF kijken hoe je zit met de accubelasting, maar als die het kunnen leveren en de motor word niet erg warm, dan moet het kunnen :).
Als je het verschil met vliegen niet echt voelt kan je hem op medium zetten voor wat langere vluchttijd.
Lagere timing is volgens mij wel efficienter

Erg leuke vraag. Hoe het precies met efficiëntie zit weet ik helaas ook niet. Maar het uitgaande vermogen zal ook wel hoger worden. De efficiëntie bij hogere stromen loopt altijd iets af, dus je zal bij 33A altijd iets meer opstoken dan bij 30A. Maar je stookt zeker niet alles op in warmte.

Als je een toerenteller hebt, kan je het ook zien of je echt meer output hebt.

Staan er trouwens nog graden bij Timing "high" of "medium"?

Erg leuke vraag. Hoe het precies met efficiëntie zit weet ik helaas ook niet. Maar het uitgaande vermogen zal ook wel hoger worden. De efficiëntie bij hogere stromen loopt altijd iets af, dus je zal bij 33A altijd iets meer opstoken dan bij 30A. Maar je stookt zeker niet alles op in warmte.

Als je een toerenteller hebt, kan je het ook zien of je echt meer output hebt.

Staan er trouwens nog graden bij Timing "high" of "medium"?

Moet ik even uitzoeken, maar volgens mij staan er verder geen graden bij. Aan de ene kant is 3 amp er bij niet zo veel, maar aan de andere kant is het wel 10%, dus ik hoop wel dat dat dan ook wat extra puf oplevert...

Back