Vraagje Seabee ailerons

Discussie in 'Watervliegen' gestart door olaf, 13 jun 2012.

  1. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Ik ben bezig met de SeaBee. De vraag is nu waar ik de ailerons los moet snijden. Over de gehele vleugel of in het midden? Ik denk het laatste? Het andere deel lijkt mij niet iets voor flaps maar ik kan die ook vast laten zitten.
    Hoe hebben andere SeaBeegebruikers dit gedaan?

    Olaf
     
  2. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Hoi ,


    Uitstekende keuze de Seabee , ik heb bij mijn seabee de ailerons over de hele lengte gepakt , zo moet het volgens mij ook. Ik heb ooit een seabee gezien die had het andere snijlijntje gebruikt om flaps mee te maken , wel 2 extra servo's

    Het gat wat je op deze foto open ziet kan je trouwens beter dichtlaten om indringen van water tegen te gaan

    Mvg,

    Bart


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Ik heb werkelijk alle video's bekeken, maar ik kan nergens precies zien hoe ze dat eigenlijk willen bij Robbe. Kan wel Robbe zelf even contacten natuurlijk. :p

    Vreemd blijft wel dat de servo's precies op 1/4 van de totale vleugel zitten en niet op de helft. Het lijkt er dus sterk op dat ze bij Robbe toch willen dat je de vleugel halveert. Aangezien er geen rekening is gehouden met flaps kan dat het niet zijn, anders hadden ze toch wel ruimte gemaakt voor servo's daar?
    Ik twijfel nog steeds een beetje.
    Meer Robbe SeaBee owners hier die daar meer van weten?

    Olaf
     
  4. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Tjaa

    Tjaa als je Bart niet wil geloven die er inmiddels al drie heeft gehad, denk ik dat je inderdaad Robbe moet contacten.

    Enjoy
     
  5. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Het gaat hier niet om geloven. Er wordt de term "volgens mij" aangehouden en daarbij komt dat het de reactie van slechts 1 SeaBeegebruiker is. Daarom hoopte ik op meer reacties.
    Dat je in het andere deel flaps zou kunnen maken laat ik even buiten beschouwing.
    Mijn vraag waarom de servoaansluiting dan niet in het midden ligt is dan ook nog niet beantwoord.
    Flaps liggen overigens bij de meeste kisten 'binnen' de ailerons dus lijkt het mij wel aannemelijk dat toch die enorme aileron als geheel gezien moet worden en aangezien het zo in elk geval vliegt heb ik ze net losgesneden.
    Nu teveel wind maar ik kan m testen zodra er minder wind staat.
    Eerst maar eens zonder drijvers proberen op te gooien.

    Olaf
     
  6. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
    Hoi , dan zouden de tip floats niet meer goed uitkomen.

    mvg,

    Bart
     
  7. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    En volgens mij ook

    En volgens mij ook

    Enjoy
     
  8. Ernani

    Ernani

    Lid geworden:
    10 jan 2007
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Sassenheim
    Al ervaring met de flaps?
    Gisteren is hier ook een kit binnengekomen. Het is gewoon leuk om flaps te maken, zit tenslotte ook in het origineel.
    Maar ik ben benieuwd of de rolroeren dan nog groot genoeg zijn.

    Iemand die ervaring heeft met het maken van een landingsgestel? Ik heb het idee dat Robbe daar ook al wat gaten voor heeft geplaatst.....
     
  9. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.106
    Locatie:
    Sleen
  10. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Mijn Seabee heeft rolroeren over de hele breedte. En dan nog reageerd hij soms slecht op lage snelheid. De prop zit achter de vleugel waardoor de rolroeren veel minder effectief zijn. Daar het lage gewicht heb je flaps niet echt nodig.
     
  11. Ernani

    Ernani

    Lid geworden:
    10 jan 2007
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Sassenheim
    Flaps zijn idd meestal niet nodig, maar 't is gewoon leuk he. Maar 't is natuurlijk wel belangrijk dat ik voldoende rolroer overhou. Ga er nog even over nadenken.
     
  12. Ernani

    Ernani

    Lid geworden:
    10 jan 2007
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Sassenheim
    Prima tip, er staat ook een foto bij hoe hij de constructie met de wielen heeft gedaan. Dit zou 'em wel eens kunnen worden.
     

Deel Deze Pagina