Vraagje sterkte ds510 servo

Ik wilde gisteren nog de regelaar van de trex 500 instellen.
Ik had de bladen nog samengevouwen in de schuim bladhouders zitten.
Dus accu aansluiten.......en programmeren. Wel viel mij op dat de servo's geluid maakten
alsof ze onder spanning stonden. Dat klopte dus ook wel omdat ik met mijn domme kop
de bladen niet even had uitgevouwen. De servo's stonden dus in de goede positie maar de bladen werden dus geforceerd in de schuim bladhouders gehouden.

Kan een servo hiertegen aangezien de torque 3,6 kg is???

Hmm

Ligt aan hoe lang het geduurt heeft ed
In principe heb je het ding gewoon overbelast, een standaard electromotor brand dan gewoon door. Dus zou je even moeten testen of ze hun kracht nog hebben. (Wel op de grond motor los, op de hevel duwen)
Ik heb hier nog een servo uit een nitro auto liggen die ook wat te zwaar belast was geweest. Deze doet het nog wel, maar heeft lang niet genoeg kracht meer om het stuur om te krijgen.

En je kop nalopen, want in zo'n geval kunnen de links ed best wel eens een tik gehad hebben

Toch ff alle servo's checken. Ik had die DS510 ook op mijn T500, en was er erg tevreden van : snel en krachtig genoeg, maar de gears stellen niet veel voor, de tandjes hebben niet veel nodig om af te breken. Kijk of ze nog soepel lopen (maar vouw eerst je bladen uit).

Back