Vraagje timing mode esc

Heb je comment op HK ook al gezien.
Heb je een Watt en Amp meting kunnen doen? Daar valt ook al veel uit af te leiden.

groeten

Heb je comment op HK ook al gezien.
Heb je een Watt en Amp meting kunnen doen? Daar valt ook al veel uit af te leiden.

groeten
Hahaha! Dat klopt, heb daar ook de vraag uitgezet.

Is het echt noodzakelijk om een watt meter te gebruiken?
Heb helaas geen watt meter. Wat ik wel heb gedaan is een thrust meting met een andere lipo, waarvan ik weet dat deze goed is.
Maar bij deze gebeurt hetzelfde.
Ook heb ik de esc op een andere timing gezet. ipv low heb ik medium geprobeerd. Resultaat is precies hetzelfde! :confused:

Het lijkt wel of dat de spanning langzaam afneemt en daardoor het toerental en de thrust ook.
Het kan niet anders zijn dat het aan mijn esc zou liggen, zou je denken.

Snap er echt niets van.... :( HELPPP!!!

Gebeurt eigenlijk vrij snel.
Heb mijn thrust met een ikea digitaal keukenweegschaaltje gemeten.. :D
Ja ik weet het :rolleyes:

Maar zo heb ik ook de thrust van mijn F9F met stock set up gemeten en deze kwam uit op 530 gram, maar bleef ook rond de 530 gram hangen.

Mijn "nieuwe" edf geeft wanneer ik mijn gas vol open gooi en thrust tegen de 800 gram (met een 4s lipo) maar neemt binnen enkele seconden snel af naar 700 gram en daarna ongeveer per 2 sec met 5 a 10 gram af.. Komt zelfs onder de 650 gram! Dit in een tijdsbestek van ca 20 sec.
Ik moet wel zeggen dat ik niet langer dan zo'n 20 sec heb gedraaid, dus wat ie daarna gaat doen weet ik niet..
Maar volgens de specs en reviews van anderen is dit echt veels te weinig!

Ga ook maar eens zo'n watt meter aanchaffen, staat alleen als BK nu..:( en ga niet eerder vliegen als ik weet wat er aan de hand is.
Toestel is veels te mooi om um de grond in te jagen!

Foto-IWWSPLVY-D.jpg

Dat is idd wel een mooi kistje! De thrust op die manier meten is zeker niet slecht met een mooi test rekje zoals deze 3EMDFWeL0XE[/media] - 1.5Kg Thrust 68mm EDF test

Verder heb ik nog nooit van zo een snelle voltage of thrustval gehoord. Mss een mailtje schrijven naar HK en hopen op een antwoord.

Probeer eens je plush ESC op een andere motor aan te sluiten zou ik zeggen. Als deze hetzelfde doet is het de ESC, anders is het de motor aangezien je al met meerdere battery's hebt geprobeerd...

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja er zit niets anders op denk ik.
Het lijkt me sterk dat het mijn motor is, maar ik ga nog wel wat vogelen.. :D
in ieder geval bedankt voor het mee denken!

Nog niet op high timing gezet? Als ik me niet vergis moet je bij motoren met een hoog kv of met motoren met veel polen de timing op high zetten volgens de handleiding van Turnigy, en dacht ook dat Hi-Model dit aangaf op papier. Ik zou het eens proberen.

Nog niet op high timing gezet? Als ik me niet vergis moet je bij motoren met een hoog kv of met motoren met veel polen de timing op high zetten volgens de handleiding van Turnigy, en dacht ook dat Hi-Model dit aangaf op papier. Ik zou het eens proberen.
Misschien moet ik dat maar eens doen. Ben alleen bang dat mijn motor misschien doorbrand eb dan ben ik nog verder van huis..
Ga er nog eens rustig naar kijken eerst. :(

Heb je al een andere lipo geprobeerd hij zou goed genoeg moeten zijn maar je weet maar nooit en anders een amperetang (gelijkstroom) even lenen kun je in iedere geval de stroom even meten dan weet je in ieder geval veel meer

gr Andre

Zonder goede meting zitten we hier allemaal maar een beetje te raden. Een meter zal je een keer een nieuwe accu en/of motor en/of regelaar besparen.

Heb je al een andere lipo geprobeerd hij zou goed genoeg moeten zijn maar je weet maar nooit en anders een amperetang (gelijkstroom) even lenen kun je in iedere geval de stroom even meten dan weet je in ieder geval veel meer

gr Andre
Heb ik ook al geprobeerd, meerdere zelfs.. Zelfde Resultaat. :( Misschien ff rondvragen voor een meter..

Zonder goede meting zitten we hier allemaal maar een beetje te raden. Een meter zal je een keer een nieuwe accu en/of motor en/of regelaar besparen.
Yep, was ik ook van plan, zie hieronder. ;)
Ga ook maar eens zo'n watt meter aanchaffen, staat alleen als BK nu..:( en ga niet eerder vliegen als ik weet wat er aan de hand is.
Toestel is veels te mooi om um de grond in te jagen!
Ga morgen eens verder kijken.. Denk dat ik eens een andere regelaar op ga zetten. Probleem is alleen dat ik alles keurig netjes heb weggewerkt en ik niet meer ij de connectors van esc en motor kan komen zonder de boel open te snijden, wat ik bij het inbouwen heb gedaan. Het gaat er niet mooier op worden en het oog wil ook wat! :cool:
Maar ben bang dat ik er toch aan moet! :onweer:
Haha! Het leven van een modelbouwer gaat niet altijd over leien dakjes. ;)

Back